• Anonym (A)

Cellprovtagning idag-hade sex nyss

Idag när jag vaknade fick sambon och jag en liten mysig stund och jag hade helt glömt bort att det står på kallelsen till cellprovtagningen att man inte bör ha penetrerande sex dygnet före. 
    Någon som har koll på om det är riktigt dåligt och man bör boka om tiden eller om det inte gör så mycket...det var en kortis ifall det skulle göra någon skillnad och han kom inte i mig.
    Kan tilläga att cellprovtagningen är kl 14, så det är ju några timmar dit.  

• Svar på tråden Cellprovtagning idag-hade sex nyss
  • Anonym

För att få ett så bra prov som möjligt bör du inte ha samlag eller annat penetrerande sex dygnet före provtagningen. Du ska inte heller göra slidsköljningar. Eftersom sekret med lösa celler samlas upp i samband med provtagningen är det viktigt att det finns kvar i tillräcklig mängd för att provet ska gå att analysera.

• Anonym (A)
    Anonym skrev 2013-04-22 08:02:21 följande:

För att få ett så bra prov som möjligt bör du inte ha samlag eller annat penetrerande sex dygnet före provtagningen. Du ska inte heller göra slidsköljningar. Eftersom sekret med lösa celler samlas upp i samband med provtagningen är det viktigt att det finns kvar i tillräcklig mängd för att provet ska gå att analysera.

mm, jag förstår att det är bra att låta bli just för bästa resultat, undrar bara om jag ska omboka tiden nu eller inte...? 
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2013-04-22 08:07:39 följande:
    mm, jag förstår att det är bra att låta bli just för bästa resultat, undrar bara om jag ska omboka tiden nu eller inte...? 
    Vad jag vet så kan man inte boka om en cellprovtagnings tid. Utan man låter helt enkelt bli att åka och det man se kan göra är att hitta en dropin tid.. eller vänta på nästan kallelse.
  • giggle

Du måste omboka. Jag gjorde samma miss för nåt år sen och de blev sura och skickade hem mig!

• Anonym (A)
    giggle skrev 2013-04-22 08:16:56 följande:
    Du måste omboka. Jag gjorde samma miss för nåt år sen och de blev sura och skickade hem mig!
    ok, hoppsan! vad bra att veta. Det 'r l'tt att boka om också, förra tiden fick jag mens istället, det går inge bra för mig:P=)
Svar på tråden Cellprovtagning idag-hade sex nyss