• MoaElis

Fet hårbotten? Tips på shampoo?

Främst framme vid luggen, inte i hela håret alltså. Har testat olika slags schampon (Nu senast ett speciellt för fett hår) men det försvinner inte. När jag bodde på hotell för några dagar sedan använde jag shampoot som fanns där (tvål och shampoo i ett) och då upplevde jag att det försvann... Så kanske har jag använt för starka schampon?

Tips på bra shampoo? Helst inget jätte dyrt då jag nyss köpt ett shampoo som var väldigt dyrt...

• Svar på tråden Fet hårbotten? Tips på shampoo?
  • anchel

Jag skulle snarare säga att du borde köpa ett torrschampo som du bara sprayar i luggen om det bara är den som blir fet. Onödigt att tvätta hela håret då. Många gånger så är de schampon som man köper på mataffärerna väldigt dåliga och inte speciellt dryga. Jag har lätt att få fett hår och jag köper alltid schampo på salong. Brukar köpa Matrix produkter. De är VÄLDIGT dryga och skonsamma mot hårbotten. Mellan hårtvättarna använder jag torrschampo just i luggen och har märkt att mitt hår blir mindre fett när jag inte tvättar det precis lika ofta. 

• LinaSofia

Jag brukar använda dialons kroppspuder. Det är för baby och vuxna, parfymfritt. Funkar lika bra som torrschampo men är mycket mycket billigare och räcker säkert 20 gånger längre. Jag är blond. Köpte puderburken för ca 20 kronor på överskottsbolaget. Har använt torrschampo i många år men tycker det är för dyrt då man använder slut på flaskan efter ett par gånger bara.

• Regnig måndag

Jag rekommenderar no-po. Schampo förvärrar problemet istället för att lösa det.
    När du tvättar med schampo så avfettar du hårbotten som svarar med att producera än mer talg. Det tar 2-3 veckor för håret att ställa om sig men i gengäld behöver du inte tvätta det lika ofta sen.

Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
  • MoaElis

Jag använder ett dyrt schampo som ska vara bra nu, kerastase för lätt fet hårbotten. Verkar dock inte fungera på mig... Tyvärr så har det blivit att jag tvättar håret varje dag,  inte det bästa men det lär bli extremt fett om jag låter bli och jag vet inte riktigt om jag står ut med det i 2-3 veckor... Torr schampo har jag testat men det blir inte bättre. 

• deecember

Entjärschampo. Tvätta med det 2-3 ggr/v. O nej, du luktar inte brasa efteråt.

• MoaElis
    elyse skrev 2013-04-22 22:38:55 följande:
    Shampoo-kakor från Lush!
    Låter dyrt :/
    deecember skrev 2013-04-22 22:40:48 följande:
    Entjärschampo. Tvätta med det 2-3 ggr/v. O nej, du luktar inte brasa efteråt.
    Var finns det att köpa?

Svar på tråden Fet hårbotten? Tips på shampoo?