• Madida

Någon som pluggat på/via Humanistiskt Lärcentrum eller KBTdistans?

Är lite sugen på att börja plugga igen och har hittat utbildningar både på Humanistiskt Lärcentrum samt KBTdistans. Nu är jag nyfiken på om någon här har läst på/via någon av dessa och vad ni har för erfarenheter?

Tacksam för svar  

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Svar på tråden Någon som pluggat på/via Humanistiskt Lärcentrum eller KBTdistans?
  • sammy13

Jag läser till Samtalsterapeut hos humanistiskt lärcentrum har kommit halvvägs och måste säga att det är nog det bästa jag någonsin gjort. Givande utbildning och duktiga lärate.

• Madida
    sammy13 skrev 2013-05-06 08:54:02 följande:
    Jag läser till Samtalsterapeut hos humanistiskt lärcentrum har kommit halvvägs och måste säga att det är nog det bästa jag någonsin gjort. Givande utbildning och duktiga lärate.
    Tusen tack för ditt svar!
  • sammy13

Det är jag övertygad över. Jag ska starta eget när jag är färdig. Har haft flera övnings sessioner med olika person och det verkar finnas en rätt så stor marknad. Och så är flera arbetsplatser som jag har pratat med väldigt meriterande att ha en sån här utbildning.

• Madida

Ingen annan?

• Adut 27

puff puffar

Det låter intressant,, jag kom inte in på en utbildning jag sökt till i höst o är sugen på att testa på att plugga.
    Men som sagt, man vill veta om utbildningar ger till jobb, o att ha samtal med olika personer i utbildningen, vem betygsätter dem??

• AlphaDave

Hejsan allihopa! Jag puffar upp den här gamla tråden och hoppas att några av er kanske har erfarenhet att dela med er av.

Jag tänker utbilda mig till alkohol- och drogterapeut och Humanistiskt lärcentrum verkar ha en bra utbildning till det av vad jag lyckats utröna än så länge. Den är ca 10 mån lång, kostar 16.900 kr inkl. litteratur och kursmaterial och är helt på distans. Man får börja när man vill men utbildningen är inte CSN-berättigad.

Har även spanat på Hola folkhögskolas utbildning till Behandlingsassistent på ett år som är väsentligt billigare på 1000 kr per termin plus ca 2500 kr litteratur. Den är endast delvis på distans men CSN-berättigad. Tyvärr även relativt svår att komma in på med många sökande varje år.

Någon av som har erfarenhet av Humanistiskt lärcentrum eller Hola folkhögskola? Även andra tips och tankar runt ämnet är uppskattade!

http://www.lvn.se/Folkhogskolor/Hola-folkhogskola/kursutbud/Langa-kurser/Behandlingsassistent/

http://www.humanistcentrum.se/utbildningar

Svar på tråden Någon som pluggat på/via Humanistiskt Lärcentrum eller KBTdistans?