• hundhår

Göteborg - köper begagnade möbler?

Hej, i tex lyxfällan kommer företag hem och köper möbler av familjerna, gör de det bara för att det är ett teveprogram eller finns den möjligheten även för privatpersoner? Behöver omgående få en dyrare säng såld och har inte lyckats på blocket. Är det någon som känner till något företag i Göteborg som köper begagnade möbler? Måste sälja den för att ha råd att köpa den säng jag behöver pga mina skador. De firmor som köper dödsbon svarar ofta att de bara köper hela hem och inte enstaka möbler. Alla tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Göteborg - köper begagnade möbler?
  • Kodia

Om du inte får sålt den på Blocket är det nog ingen större chans att du får sålt den på något annat sätt heller, tyvärr.  Jag tror inte att man får särskilt bra betalt av sådana företag som kommer och hämtar ändå, säkert mindre än vad man får på Blocket... Och har aldrig sett några begagnade sängar annat än på ställen dit man skänker saker, tex Myrorna, Återbruket, osv. Du får nog testa att sänka priset på Blocket, och se om du får sålt den då.

• AceTheMan
    hundhår skrev 2013-04-22 14:24:40 följande:
    Hej, i tex lyxfällan kommer företag hem och köper möbler av familjerna, gör de det bara för att det är ett teveprogram eller finns den möjligheten även för privatpersoner? Behöver omgående få en dyrare säng såld och har inte lyckats på blocket. Är det någon som känner till något företag i Göteborg som köper begagnade möbler? Måste sälja den för att ha råd att köpa den säng jag behöver pga mina skador. De firmor som köper dödsbon svarar ofta att de bara köper hela hem och inte enstaka möbler. Alla tips emottages tacksamt!
    e det ett auktionsverk du menar?
  • Sneza

Hej har lite möbler som jag vill sälja kan ni hjälpa mig så ring snälla på 0736425532

Svar på tråden Göteborg - köper begagnade möbler?