• Busbellan

Arraytest, tid innan svar?

Vi har idag varit och tagit blodprov för ett arraytest.
    Ni som gjort det, hur lång tid tog det innan ni fick resultatet?
    När vi tog provet så sa de nämligen, ja och så tar det ju några veckor nu innan ni får resultatet.
    Jag har hört innan har jag för mig att folk fått vänta månader.
    Hur lång tid tog det för er?      

Mamma till Nora, August och Ella
  • Svar på tråden Arraytest, tid innan svar?
  • Neko

Vi fick just klartecken för mikroarray och de sade att vårt skulle bli klart i augusti någon gång... så vi förväntar oss att det tar flera månader...

• Busbellan

Ja, jag gör dte med tror jag.
    Jag menar när de andra barnen testat en specifik sak har svaret tagit några veckor och detta är ju mycket större 

• Neko
    Busbellan skrev 2013-04-22 16:13:42 följande:
    Ja, jag gör dte med tror jag.
    Jag menar när de andra barnen testat en specifik sak har svaret tagit några veckor och detta är ju mycket större 
    Jo, till oss sade de att eftersom det är en stor grej så vill de köra flera blodprov samtidigt så man får vänta tills det är ett par till som ska köra... och det kan ta lite olika tid. De börjar alltså inte köra direkt då man lämnat blodet utan väntar in andra också. Sedan beror det väl lite på vad som ska kollas hur ofta det kommer prov som ska kollas för just det. Vi ska kolla lite olika autismgener.
  • Busbellan
    Neko skrev 2013-04-22 16:39:37 följande:
    Jo, till oss sade de att eftersom det är en stor grej så vill de köra flera blodprov samtidigt så man får vänta tills det är ett par till som ska köra... och det kan ta lite olika tid. De börjar alltså inte köra direkt då man lämnat blodet utan väntar in andra också. Sedan beror det väl lite på vad som ska kollas hur ofta det kommer prov som ska kollas för just det. Vi ska kolla lite olika autismgener.

Här ska alla kromosomer gås igenom så det lär ju kunna ta ett tag
    Autism och utvecklingsstörning har han s¨vi ska se om bakgrunden till detta kan ligga i kromosomerna nånstans 
  • Paisley

Vad bra att ni äntligen fick göra det! Det brukar ta 4-5 månader men kan gå snabbare.

Detaljerna är helheten
  • Busbellan
    Paisley skrev 2013-04-22 16:46:26 följande:
    Vad bra att ni äntligen fick göra det! Det brukar ta 4-5 månader men kan gå snabbare.

japp, när vi äntligen fick träffa rätt läkare på hab så gick det snabbt eftersom han absolut tyckte det var en bra idé
  • Neko

[quote=69632543][quote-nick]Busbellan skrev 2013-04-22 16:45:21 följande:[/quote-nick]

Svar på tråden Arraytest, tid innan svar?