• j0nny

Min son vill inte vara hos mig.

Hejsan.
    Jag har en liten grabb på ca 2 år och för ett halvår sedan separerade jag och hans mamma.
    Jag har haft en väldigt bra kontakt med min son både innan och efter separationen och jag har alltid funnits till hands.
    Efter separationen har vi haft delad vårdnad och jag träffar honom varannan vecka men på senare tid har han börjat med att han inte vill vara hos mig och tjatar väldigt mycket efter sin mamma och hennes nya kille vilket jag tycker är skit jobbigt och det gör verkligen ont när han säger det. 

Jag själv och folk runt omkring mig anser att jag är en väldigt bra pappa som gör allt för att han ska mår bra men nu börja det kännas som att han verkligen inte vill vara hos mig mer, det funkar kanon vissa dagar men andra är det sämre och när hon lämnar honom får han typ panik vilket är skit jobbigt.

Jag har föreslagit att vi ska hämta och lämna honom på dagis då det kanske kan underlätta och hoppas att det hjälper något men om det inte gör det så vet jag inte vad jag ska göra och tänkte höra om ni har några tips ? 

Kanske låter själviskt men jag vill verkligen inte dela upp det till varannan helg då jag själv kommer sakna honom så otroligt mycket men jag vill ju inte heller att han ska komma till mig och mår dåligt för att han saknar sin mamma :/

Hur som helst skulle jag uppskatta tips och idéer från andra som varit i liknade situation.     

• Svar på tråden Min son vill inte vara hos mig.
  • Tow2Mater

Standardsvaret: Dela upp det två-tre dagar i sötten istället for en hel vecka åt gången.

• Litet My

Håller med ovanstående och vv rakt av rekommenderas inte för så små barn,utan kortare men täta umgängen tex 2-3 dagar åt gången.

• Mareldsbarn

Oj. Vi separerade när vår dotter var två år. Hon är fyra nu. Vi kör fortfarande 3-4 dagar och aldrig mer. Hon fixar inte fler dagar utan börjar falla, gråta och längta efter den andre. När hon var 2 år ochvarhos sin pappa pratade hon jämt om mig oxh ville till mamma. Då valde vi att dela upp dagarna med överlämning var 3 dag, Max. Vi pratade oxå en del i telefon, så gott det gick. Det gjorde super!
    Klart det kan kännas jobbigt när ens barn längtar mer efter den andre föräldern m han längtar ju inte efter dig när han är hos dig. Ni två är det bästa han har. Ta vara på det nu när grunden till trygghet läggs.

• padelin

Hej

Håller med föregående om att ni bör göra ett schema med kortare intervaller. Du ska få ett förslag av mig som jag vet funkar jättebra:

V 1: mån-tisd (hämta på dagis måndag, lämna onsdag morgon), fred-sön

V 2: ons-tors (hämta på dagis onsdag, lämna på fredag morgon)

Hämtning sker på dagis så helgen man har blir alltid hämtning på fredagen och lämning på dagis måndag morgon.    

Hoppas att det funkar bättre - din son behöver sin pappa lika mycket som sin mamma.          

Svar på tråden Min son vill inte vara hos mig.