• kikkiiii

Försvinner bort med pupillerna..

Hej! Sonen på snart 4 år som inte har fått någon diagnos mer än utv.störning, ev autism, har senaste månaden börjat gjort något med ögonen..Vet inte alls om han gör det medvetet eller hur det känns för honom eftersom han inte pratar alls. Men hans pupiller liksom försvinner uppåt/åt sidan så man nästan bara ser ögonvitorna, ser jätte läskigt ut..Kan rycka lite ibland..

Någon som vet vad detta kan vara/bero på?

• Svar på tråden Försvinner bort med pupillerna..
  • kikkiiii

Vi ska göra EEG 2 maj ..  :) Jo, vet ju att det är vanligt med Epilepsi bland dessa barn, så man funderar ju såklart lite..

• kikkiiii

Tänkte bara uppdatera er..Träffade läkaren idag och hon ville vi skulle börja medicinera mot epilepsi idag redan så nu har sonen fått medicin och stesolid som vi ju inte hoppas vi ska behöva använda. Fick EEG:n framflyttad till på torsdag också.. :)

• Vickan I

Men så bra! Eller jag hoppas ju självklart att ni inte ska behöva medicinen, men bra att utredningen skyndas på . Vi har en feberkrampskille här hemma så vi har också stesolid för de gånger kramperna inte slutar. Båda våra killar har gjort EEG, men av helt olika anledningar när de var små bebisar. 

Håller tummarna att allt går bra på tors. Uppdatera gärna

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • kikkiiii

Ja det kändes tryggt :) Jag ska uppdatera om hur det går, är mest orolig över att han ska må dåligt över Ergenylen, speciellt när han inte kan prata och säga hur han mår..Men man får ta en dag i taget och låta honom vila och sova när han behöver!

• Liten elak och intelligent

Det finns en grupp på Facebook (om du har Facebook) som heter "Föräldrar och anhöriga till barn med epilepsi". Där kan du utbyta erfarenheter med andra föräldrar vilket kan kännas värdefullt. Jag och många med mig har upplevt att man är ganska utelämnad och ensam när barnet får epilepsi. Att man inte får så mycket information. Jag har en sjuåring med epilepsi.

Svar på tråden Försvinner bort med pupillerna..