• Mollytjejen

Det här med att alla ska pilla en på magen.. Grrrrr

Är nu i vecka 21 och magen har vuxit en hel del dom senaste 2 veckorna :=) Underbart, tycker jag...
    Tycker det är jättemysigt när min man eller dotter känner på magen, men kan bli vansinnig när andra (utan att ens fråga först) börjar pilla och smeka en på magen.. Svärmor (som jag inte är så himla förtjust i i vanliga fall heller) var här under helgen och så snart hon kom in genom dörren var det: "Oj, vilken fin mage!! Bla bla bla.." Samtidigt så smekte hon min mage och jag kände mig bara äcklad.. Blev verkligen attackerad av henne.. 

Hon är inte den enda som håller på så, var bara ett exempel.. Tycker helt enkelt att det är konstigt att folk inte kan fråga först om det är okej att dom känner på magen, utan helt enkelt tror att det är fritt fram.. Jag kanske överreagerar, det kanske är mina hormoner som håller på, men jag tycker inte att detta är okej.. Vad tycker ni???

Och säger man ifrån, som tex till svärmor, så blir hon sårad och gör värsta grejen av det..

Har hittat en t-shirt som jag kommer att inhandla, där det står "Touch my belly, lose a hand!"

• Svar på tråden Det här med att alla ska pilla en på magen.. Grrrrr
  • LinneaJosie

Man får säga till. Vissa människor kan inte läsa andras signaler utan behöver klarspråk. Din kropp, du bestämmer vem som tar på den. Jag accepterar bara att typ min sambo, min syrra, min mamma och barnmorskan tar på magen. De andra som försökt har inte vågat prova en andra gång.

• LillaEmlaan

När jag var gravid, härom året, så godkände jag enbart att sambon (pappan) skulle ta på magen.
    Vänner fick om dom frågade men jag blev skogstokig på min egen mamma för att hon var fram hela tiden och lade handen på magen. "Sparkar det?!" frågade hon varenda gång...

Jag blev GALEN ! det slutade med att jag röt i åt henne och sa "Jag säger väl till om det skulle sparka och om jag vill att du ska känna?!"

Lika så så hade jag en vän som alltid sa "Hej tjockis!" Och petade på magen varje gång vi sågs. *suck*

Folk är knasiga och förstår inte alltid om man inte säger ifrån.

• Mollytjejen

Ja, så känner jag också.. Min kropp, min mage, min bebis.. Men problemet är att just svärmor är svår att hantera när det gäller det här.. Min bästa kompis kompis frågade först, och jag hade verkligen ingenting emot att hon kände lite lugnt och snabbt. Men när folk överfaller en, och utan förvarning bara börjar kladda på ens mage, blir jag vansinnig.. Har pratat med min man ang detta, och han kommer att säga till henne, så detta inte händer fler gånger.. Om hon gör så en gång till, tar jag inte ansvar för konsekvenserna {#emotions_dlg.djavulsk}

• tukituki

Oj jag hatar verkligen bär folk kommer och rör på min mage. Orkar inte med det. Särskild en " kompis" till familjen son tror att han är som en pappa till mig och varje gång försöker han, en 60 årig, 150 kilor fett som vill bara kladda på min mage. Äckligt!!! Orkar inte med honom, jag har tom " fobi" mot honom!!!!

• Kajsalannestad1
    tukituki skrev 2013-04-22 22:13:57 följande:
    Oj jag hatar verkligen bär folk kommer och rör på min mage. Orkar inte med det. Särskild en " kompis" till familjen son tror att han är som en pappa till mig och varje gång försöker han, en 60 årig, 150 kilor fett som vill bara kladda på min mage. Äckligt!!! Orkar inte med honom, jag har tom " fobi" mot honom!!!!

Jag känner igen mig i "fobi" känslan!!

Min sambos bästa vän vill gärna kladda på magen, kommentera mage, bröst höfter osv.

Jag tål knappt att se honom...
  • Millass

Jag känner inte att det är jobbigt men det är ju trevligt att fråga och inte bara köra fram handen.. Dom som frågar får ta på min mage, dom som inte frågar och bara kör fram handen brukar få en klapp på sin egen mage;)
    Jag har dessutom några vänner som kört fram händerna och samtidigt frågat: är det många som vill ta på magen nu? Ja, svarar jag. Är inte det lite jobbigt blir följdfrågan. Haha

• Eerie

jag biter ifrån, att jag är gravid innebär inte att någon har rätt att stolpa fram och ta på mig, blir man sårad av det är man dum i huvudet och det är faktiskt inte mitt fel eller mitt problem.

• Myapocalypse

Fråga om dom skulle tagit på magen även om du inte vart gravid. Oavsett vad dom svarar så ska dom hålla nävarna borta om du inte vill att dom kladdar

• vinnis

Tycker det är gulligt, är själv ganska "på" andra gravida och klappar nästan automatiskt..det är typ tvångsbeteende hahaha..men jag har haft tur, dem som har klappa magen har varit såna jag tycker om ;)

• mucklas
    Mollytjejen skrev 2013-04-22 18:52:51 följande:

Har hittat en t-shirt som jag kommer att inhandla, där det står "Touch my belly, lose a hand!"
    Haha, jag älskar texten! En sån hade jag velat ha (särskilt vissa dagar). Bra jobbat!!
    If there was an olympics in martyrdom, my mother would lose on purpose.
Svar på tråden Det här med att alla ska pilla en på magen.. Grrrrr