• Liten elak och intelligent

Har inga idéer alls....femårspresenter?

Min yngsta fyller fem om en vecka drygt. Jag måste köpa presenter förstås men jag känner mig verkligen helt tom på idéer. Han är ganska barnslig för sin ålder, gillar bilar, verktyg och att leka i hemvrån på förskolan. Ekonomin är tyvärr lite knaper nu så bra om det inte är för dyrt..... Snälla, idéer någon?

• Svar på tråden Har inga idéer alls....femårspresenter?
  • eec82

presentkort på bio, vet inte var du bor men en upplevelse (museeum, skansen osv). Bok, spel, puzzel, ritsaker, pärlor och pärlplatta, pyssel. 

• Havsluft

Om han gillar att bygga och pyssla, så är Plus-Plus roligt! Min femåring kan leka med det ganska länge.

• glassen

Geomag gillar både min 3,5-åring och 6-åring.
    Annars så finns det ju ganska mycket bilar och välja bland. Min son som vanligtvis inte gillar bilar har lekt mycket med en sån fjärrstyrd bil som kör och snurrar i alla riktningar. Ibland har man kunnat köpa sådan på ÖB, och då kostar de inte så mycket heller.

• Nape

Gör en stor sats trolldeg och köp kavel och grejer till att "dega" med.

Min son gillar slime, kostar 20:- på BR. Ficklampa är också skoj, eller egen mp3-spelare.

Klistermärken, nagellack, coola strumpor, lego. En 5-åring är ganska enkel egentligen. De gillar smågrejer och att pyssla och dona.

• flaxa

Mindotter fyller 5 om två veckor. Hon ska få: Ficklampa från Ikea som vevas upp. Slam Ett förstoringsglas Rockring Gatukritor Färgpennor, Klister Tejp Vitt papper Sen har jag tänkt att kolla på loppis. Betydligt billigare och hon bryr sig inte om Pet shops-gubbarna är begagnade :)

• litengunnarolle
    Havsluft skrev 2013-04-22 21:05:25 följande:
    Om han gillar att bygga och pyssla, så är Plus-Plus roligt! Min femåring kan leka med det ganska länge.
    Åh, plus-plus är superroligt!

Annars är mina tips vävram, pussel, pyssel, böcker, uteleksaker så som hopprep mm. Om ni har någon leksaksspis finns det ju alltid något att köpa till den, annars kan man köpa små men riktiga köksgrejer som han kan ha i det riktiga köket (om han gillar att hjälpa greja i köket). Små formar, vispar och slickepottar kan man hitta på t.ex Åhlens och Lagerhaus. 
Svar på tråden Har inga idéer alls....femårspresenter?