Klyx lavemang till 2,5-åring
Min dotter som nu är 2,5 år har haft knasig mage sedan födseln och blev ordentligt förstoppad runt 6 mån och har sen dess ätit movicol jr varje dag och fått lavemang (resulax) när hon mått som sämst. Har precis lyckats byta läkare och har varit hos den nya idag. Ett jättebra första besök, hon ska snart få göra en röntgen av tarmarna och tills dess ska hon få Klyx varannan dag i en vecka och sedan resulax ifall bajset inte kommer som det ska. Hon har alltid avskytt lavemangen eftersom det gör ont att bajsa och hon gör allt för att hålla emot bajset. Men idag, herregud. 120 ml klyx ska in vilken var ett helvete, jag tror att vi fick in hälften efter att ha hållit fast en totalt panikslagen unge som vrålade och sprattlade (ett mirakel att hon inte skadades!). Sen hade hon ont som aldrig förr och då är vi "vana" att se henne plågas av smärta. Både hon och jag var helt förstörda. Känns fruktansvärt att behöva göra såhär mot sitt barn även om det är för hennes bästa, jag har sjuk ångest över att göra om det igen flera gånger. Någon som har erfarenhet av klyx och små barn?