• Neomba

Urban jungel mountain buggy duo VS. Baby jogger city mini gt

Behöver hjälp i valet av syskonvagn... Skriv gärna varför och för och nackdelar med dom båda. Tycker din verkar ganska lika bara priset som skiljer lite!? Det står mellan dessa två då det är dom enda som klarar dotterns vikt på 15,5 kg förutom bugaboon då men den är tyvärr för dyr! Tack =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Urban jungel mountain buggy duo VS. Baby jogger city mini gt
  • Neomba

Försöker ladda upp bilder men vår får se om jag lyckas :P

• Unbreakable

Baby jogger låter bra om man kan jogga med den. Djungelvagn i stan är det verkligen nödvändigt i Sveriges urbana stadsmiljö eller är den menad för skogsstigspromenader och har superb stötdämpare och bra skydd mot insekter? Jag röstar på djungelkärran för där jag bor är det grusvägar, traktorplogade vägar trädgårdsstigar halvvägs in i skogen som jag kör barnkärran på. Naturen gör barnen gott.

• gaby84

Jag har city minin gt! Super super nöjd! Lätt hanterlig, smidigt! Lätt att packa ihop i bilen! Lätt prisvärd meeeen dyrt med tillbehör! Regnskyddet 500kr tex. Alla tillbehör är dyra. Meeen vagnen är kanon

• rockaroll

Var på babyproffsen här om dagen och pratade syskonvagnar med försäljaren. Frågade om det här med 15kg/sits, eftersom jag tyckte det lät lite. Tydligen testas vagnar bara upp till 15kg. Det behöver alltså inte betyda att de inte klarar nr. Baby jogger är det enda märket som testar till 20kg (eller om det var 25kg)..

• Neomba

Jo jag har oxå hört att dom klarar mera vikt. Men då gäller inga garantier pluss att dom känns rätt trånga.. Tack för era svar :)

• Neomba

Baby joggen tar tot 45 kg och Urban junglen 50 kg tror jag :)

Svar på tråden Urban jungel mountain buggy duo VS. Baby jogger city mini gt