• Aruba

Bra förskola Västra Hamnen/Slottstaden Malmö?

Ska sätta upp min lilla tjej på kö (hjärtat blöder...) till förskola. Har ni några tips på bra förskolor? Mest intresserad är jag av personaltäthet, utbildning av personalen, aktiviteter samt bra lokaler och miljö.

Skriv gärna till mig direkt, jag vill ogärna smutskasta någon, jag vill bara få synpunkter.

• Svar på tråden Bra förskola Västra Hamnen/Slottstaden Malmö?
  • Lyckliga Lotta

Har ingen erfarenhet men ett tips för dig själv är att förvänta dig inte att få den fsk du vill. Det är enorm platsbrist i Malmö och vi blev erbjudna fsk utan vår stadsdel och fick till slut ta en fsk medan jag fortsatte att tjata för att få in honom där vi ville. Han fick byta till slut efter 7 mån och då var det ett ganska svårt beslut!

• Natekst

Hej hur gick det? Jag ska söka till min son nu men vet inte vilken förskola jag ska välja...helst ska det vara i Västra Hamnen / Dockan eftersom vi bor där. Hittar inget om dem på nätet :/

• jannej

Vi flyttade inom Malmö.Det var 8 månaders kö att få byta från nuvarande till en som låg nära där vi bor nu

• Aruba
    Natekst skrev 2014-03-19 11:39:37 följande:
    Hej hur gick det? Jag ska söka till min son nu men vet inte vilken förskola jag ska välja...helst ska det vara i Västra Hamnen / Dockan eftersom vi bor där. Hittar inget om dem på nätet :/
    Hon ska inte börja förrän i augusti (tidigast). Men jag har hört mig för bland grannar och man är nöjd med Fregatten, samt den som ligger längst ner mot havet (baracker, osäker på namnet...)
Svar på tråden Bra förskola Västra Hamnen/Slottstaden Malmö?