• susannapanna

Bästa/finaste spjälsängen?

Vi har tittat lite på Leander och Sebra, men jag skulle gärna vilja ha fler tips på vilken som är den bästa och finaste spjälsängen. Naturligtvis är funktionen och säkerheten det primära, men jag skulle gärna hitta en spjälsäng som även pryder sin plats i sängkammaren. 

Vilken spjälsäng rekommenderar du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 10:29
    Kanske ska tillägga att priset inte spelar någon avgörande roll. Är intresserad av alla tips under 10.000 kr.

• Svar på tråden Bästa/finaste spjälsängen?
  • mteriksson

jag har svårt att hitta snygga spjälsängar i sverige överhuvudtaget!!! Får panik! Alla ser likadana ut! Så tar  tacksamt emot tips...

• Millass

Jag köpte märket "Alexander" på babyproffsen. Och ett skötbord i samma serie. Dom har rea på de ganska ofta.. Sängen kosta 999:- men jag gav 799:-.
    Detgår att ändra höjdläge på tre lägen och ena sidan på sängen är ställbar..
    Jag är bara i v 23 så har inte använt den än, köpte förra helgen..
    Hoppas du hittar en bra säng!
    www.babyproffsen.se/produkt/visa/491:BabySleep_Alexander_Dropside

• susannapanna
    jEnNiK skrev 2013-04-23 10:08:55 följande:
    Brio
    Är det ngn särskild modell du kan tipsa om?
  • susannapanna
    Millass skrev 2013-04-23 10:27:29 följande:
    Jag köpte märket "Alexander" på babyproffsen. Och ett skötbord i samma serie. Dom har rea på de ganska ofta.. Sängen kosta 999:- men jag gav 799:-.
    Detgår att ändra höjdläge på tre lägen och ena sidan på sängen är ställbar..
    Jag är bara i v 23 så har inte använt den än, köpte förra helgen..
    Hoppas du hittar en bra säng!
    www.babyproffsen.se/produkt/visa/491:BabySleep_Alexander_Dropside
    Fin! Men jag är sugen på något med lite mer annorlunda design. 
  • Millass

Okej! Ja det är jättesvårt att hitta nåt som passar ens smak lycka till!!

• jEnNiK

Vet inte vad vår heter, men är en brio. Har en höj och sänkbar sida, som man även kan ta bort helt;) Använder den nu till barn nr 2, och vi älskar den!

• Lisa77

Jag har siktat in mig på Tarok serien från Baby dan.
    Annars tyckte jag Nova sängen från Troll var tuff.

• Carniwhore

Vi har en sebra och jag är väldigt nöjd. Sonen är fyra och den fungerar bra än. Enda nackdelen var väl att den inte gick att höja när sonen var liten.

Svar på tråden Bästa/finaste spjälsängen?