• Anonym (TS)

Ska vi försöka igen?

Medlemsgrupp?
    Hur känner vi för det? Finns det behov av det?
    Är det några som känner att de orkar axla ansvaret för att vara admins?
    (Tror nog att man måste vara fler än två).
    Vad ska gruppen heta i sådana fall? 

• Svar på tråden Ska vi försöka igen?
  • Anonym (TS)

Tolkar tystnaden som att det inte finns något intresse alls..

• Anonym (o)

Jodå, jag är intresserad.

Styvfamiljen, Nyfamiljen, Styvfamiljskonstellationen, Styvföräldrar.

Fundersam till om jag kan axla admin-ansvar. Kan ha svårt logga in regelbundet.

Hoppas på att tystnaden innebär att man funderar.

• Anonym (MM)

En sådan grupp behövs verkligen. Jag kommer antagligen att inte vara en bonusmamma länge till för jag orkar inte det. Så behovet finns absolut. Frågan är bara vem som kunde tänka sig axla ansvaret och på vilket sätt man kan trygga medlemmarna och att det som skrivs inte kommer ut till obehöriga?

• Anonym (TS)
    Anonym (MM) skrev 2013-04-23 20:50:10 följande:

En sådan grupp behövs verkligen. Jag kommer antagligen att inte vara en bonusmamma länge till för jag orkar inte det. Så behovet finns absolut. Frågan är bara vem som kunde tänka sig axla ansvaret och på vilket sätt man kan trygga medlemmarna och att det som skrivs inte kommer ut till obehöriga?

Jag skulle kunna tänka mig att starta gruppen. Men jag kommer inte kunna ansvara för den själv. 
    Jag tror att man skulle kunna komma långt med att alla som söker måste ha rekommendationer från en eller två medlemmar.
    Skulle man ha problem med att få med sig någon måste man ha ett riktigt bra argument.
    Och jag tror nog att alla måste hjälpas åt att trygga alla i gruppen. 
  • Anonym (o)

Vad menar du med "Skulle man ha problem med att få med sig någon måste man ha ett riktigt bra argument."?

Jag kan tänka mig rekommendationer. Jag kan tänka mig att om någon vill vara anonym i öppna forumet, att man först inboxar ett givet nick och när den verkar trovärdig får den tillgång.

• Anonym (TS)
    Anonym (o) skrev 2013-04-23 22:19:20 följande:
    Vad menar du med "Skulle man ha problem med att få med sig någon måste man ha ett riktigt bra argument."?

Jag kan tänka mig rekommendationer. Jag kan tänka mig att om någon vill vara anonym i öppna forumet, att man först inboxar ett givet nick och när den verkar trovärdig får den tillgång.
    Ja alltså om man typ inte känner någon, vågar inboxa någon eller liknande. Då ska man motivera riktigt väldigt jättetrovärdigt för att bli beviljad inträde.
  • Anonym (Tummetott)

Har inte varit medlem i den första men tror det behövs seriösa styvfamiljforum. Lever själv inte längre i en bonusfamilj men oj vad jag skulle behövt råd och stöd under den perioden. You go for it och så hoppas jag att mitt inträde skulle accepteras nån gång i framtiden om jag återigen skulle hamna i bonusfamiljeträsket.

• Anonym (TS)
    Anonym (Tummetott) skrev 2013-04-23 22:33:27 följande:
    Har inte varit medlem i den första men tror det behövs seriösa styvfamiljforum. Lever själv inte längre i en bonusfamilj men oj vad jag skulle behövt råd och stöd under den perioden. You go for it och så hoppas jag att mitt inträde skulle accepteras nån gång i framtiden om jag återigen skulle hamna i bonusfamiljeträsket.
    Om inte annat kan du ju bli medlem bara för att ge andra råd?
  • Anonym (Emma)

Det behövs helt klart, är ju helt omöjligt att starta trådar ute i det vanliga forumet utan att bli sågad vid fotknölarna så fort man nämner att man är bonusmamma.

Tyvärr så kommer nog inte jag i alla fall att våga vara mer öppen i en sån grupp med tanke på vad som hände i förra gruppen   Rynkar på näsan

• Anonym (TS)
    Anonym (Emma) skrev 2013-04-24 13:26:17 följande:
    Det behövs helt klart, är ju helt omöjligt att starta trådar ute i det vanliga forumet utan att bli sågad vid fotknölarna så fort man nämner att man är bonusmamma.

Tyvärr så kommer nog inte jag i alla fall att våga vara mer öppen i en sån grupp med tanke på vad som hände i förra gruppen   Rynkar på näsan
    Starta ett nytt nick som du använder till bara gruppdiskussioner?
Svar på tråden Ska vi försöka igen?