• Harper Lee

Hur fasen gör folk för att träffa sina partners?

Hej!

Jag är en 30something tjej, gay (med heterotendenser som jag nu är i färd med att göra mig av med då jag insett att de inte gör mig lycklig) som inte fattar hur folk gör för att träffa varann. Gahh! Detta är ju ett problem även för heteros (haft och har många vänner som bara velat en sak i princip och det är att träffa någon men inte gjort det) men känns ännu svårare som gay, dessutom om man, som jag, är "tjejjig", typ en vanlig tjej (med exeptionellt god smak förståss hehe) med stort intresse för kultur, kläder och design. Mindre intresse [ läs: inget alls ] för schalger, flanellskjortor eller nyfikna faghags. Jag känner det som jag faller mellan stolarna, jag passar varken in i gay eller heterovärlden.

Jag har provat QX Cruiser såklart, och klubbat sin beskärda del, men man tröttnar ju på o festa på tråkiga ställen tillslut bara för att det råkar finnas gaytjejer där.. Och när det kommer till kritan vill man ju träffa någon i vardagen, nån som man lär känna på riktigt ochsåvidare. Ska man behöva flytta till Sthlm för att hitta någon fin tjej? Måste jag kanske tatuera in i pannan att jag är gay för att locka till mig rätt personer? Eller är jag överdrivet neggo mot det utbud som finns? Mon dieu.

Finns det någon som känner igen sig? Eller bara har allmänna tankar kring detta, tas tacksamt emot också. Glad

• Svar på tråden Hur fasen gör folk för att träffa sina partners?
  • Trust me

Craigslist

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (Me too)

Känner som du, vill bara hitta en helt vanlig "heterotjej" som är homosexuell. Ska det vara så svårt? Nu har jag iofs precis lämnat ett äktenskap och har inte kommit igång med att leta särskilt intensivt, men misstänker att det nog kan bli svårt att hitta den rätta kvinnan för mig. 
    Problemet är nog att jag inte skulle våga flörta med en sådan kvinna eftersom jag skulle vara rädd för att hon skulle bli stött om det visade sig att hon faktiskt var heterosexuell ända in i benmärgen. Så ja, vi lesbiska som inte har det fördomsaktiga utseende får nog helt enkelt skriva FLATA i pannan på oss

• Anonym ("tjejig"tjej)

Samma problem här ,är väldigt feminin och gillar likasinnade tjejer ,,men var finns dom ??
    Bor på mindre ort ,inte lätt ! 
    Har konto på Qx 

• Anonym (v)

Om du vill ha en oflatig flata - varför letar du då i flatkretsarna?
    Jag är en feminin tjej och har aldrig haft problem med att hitta andra feminina tjejer. Blir kär i den du blir kär i, bli tänd på den du blir tänd på och sluta försöka ta reda på deras sexuella läggning redan innan. Det kommer alltid fram förr eller senare!
    Stöt på de du vill stöta på. Alla blir avvisade ibland när de flirtar, det är ingen skillnad mellan en kille som blir avvisad av en tjej och en tjej som blir avvisad av en tjej.

• Anonym (lycka till!)

Det här problemet hade jag också förut! Jag var tillsammans med en kille och blev sedan helt förälskad i en tjejs utseende, inte i henne men jag tyckte hon var sjukt snygg.. på ett sätt som jag inte hade tyckt om någon förut. Efter många om och men så slog det mig att jag faktiskt var lesbisk.. jag var inne på qx och sökte mig runt men ingenting stämde.. jag ville ha en tjej med långt blont hår som jag och fan vad jag var frustrerad!! tillslut fick jag ett litet meddelande på qx från en tjej utan bild osv.. trodde givetvis att det var en pervo gubbe 40+ men det visade sig vara min flickvän som jag firar 7 månader med idag som är världens femininaste tjej precis som jag!! våga testa allt!!! thegayness in sweden sidan på facebook är bra!! :) lycka till!!!! 

• Vasatjej

Oj om det fanns någon plats där man bara kunde träffa den rätta.
    Det är svårt att träffa någon av samma kön och gör man det så är det svårt att veta hur man ska våga chansa - tycker jag i alla fall.

Puffar i alla fall upp tråden för fler intressanta svar. 

• Josefine98

Det önskar jag med att man kunde veta.

• xenastina

Jag känner igen mig jättemycket... vill med detta!!!
    Bor i Göteborg så ska det vara så svårt????? eller är jag för kräsen? (eller tja.. mina känslor för kräsna?) Eller är det att jag är helt ointressant för alla som är gay? funderat på det... jag är inte typiskt flatig... de flesta ser mig nog som rätt feminin.  
    Har varit så kär i många straighta tjejer (inte vetat deras läggning först) och alltid slutat dåligt... med en komplicerad o knepig vänskap.... så känner mig färdig med detta.... även om jag säkert kommer hamna i det igen!!! Men skulle verkligen vilja lära känna fler flator.... och är inte någon partytjej även om jag gått ut en del.. men det är fel tillfälle för mig att träffa någon.. då jag inte känner mig riktigt "nöjd och glad" ute....
    inte lätt detta... qx har jag försökt med i många många år... men inte blivit något... tips tips tips tack!!! gärna i göteborg..
    haha vet ni ngn passande så inboxa ;) en blinddate? ;)   

• Harper Lee
    Anonym (v) skrev 2013-05-01 13:55:36 följande:
    Om du vill ha en oflatig flata - varför letar du då i flatkretsarna?
    Jag är en feminin tjej och har aldrig haft problem med att hitta andra feminina tjejer. Blir kär i den du blir kär i, bli tänd på den du blir tänd på och sluta försöka ta reda på deras sexuella läggning redan innan. Det kommer alltid fram förr eller senare!
    Stöt på de du vill stöta på. Alla blir avvisade ibland när de flirtar, det är ingen skillnad mellan en kille som blir avvisad av en tjej och en tjej som blir avvisad av en tjej.
    Men det är ju precis detta jag börjar inse, att man kan kanske inte kan gå omkring och tro att "jo den här tjejjen är hetero men för MIG kommer hon allt att falla"..  det funkar oftast inte så. öh eller? plus att jag väl har blivit ganska besviken att ALLA verkligen är hetero och har pojkvän som man träffar på typ jobb eller skola..

Sen håller jag verkligen med att man ska köra på, flirta med den man vill flirta med och inte tänka så mycket på det... Det är nog mitt problem också, jag vill ju inte besvära någon, och helt ärligt så vill jag väl inte få nobben heller...

Men vad är ditt knep då? Och hur "öppen" är du med din läggning? Jag tänker mig att desto öppnare man är, desto lättare måste det ju vara naturligtvis. Där har jag nog några steg att ta...
  • Harper Lee
    Vasatjej skrev 2013-05-28 21:41:18 följande:
    Oj om det fanns någon plats där man bara kunde träffa den rätta.
    Det är svårt att träffa någon av samma kön och gör man det så är det svårt att veta hur man ska våga chansa - tycker jag i alla fall.

Puffar i alla fall upp tråden för fler intressanta svar. 
    håller helt med om "våga chansa" biten..  det är tricky...
Svar på tråden Hur fasen gör folk för att träffa sina partners?