Stickningar i underlivet och smärta i magen
Hej!
Jag är nu i vecka 40 (39+1) och väntar mitt andra barn. Jag har haft sån enorm foglossning hela graviditeten och för några veckor sedan började jag få enorma stickningar i underlivet och när jag menar enorma menar jag det bokstavligt!. Det gör så förfärligt ont och jag kan knappt stå upprätt många gånger när det är som värst. Det känns som nålstick i urinröret eller liknande. Jag har även börjat få smårta i nedre delen av magen som jag inte riktigt kan stätta fingret på vad det är. Den här graviditeten har varit helt olik min första så därför har jag svårt och säga vad det är jag känner då jag inte känner igen smärtan riktigt heller.
I natt var det värre än det någonsin varit!, jag gick upp på toa eftersom jag var kissnödig och när jag sätter mig på toan så får jag en sån smärta i nedre delen av magen att det kändes som att blåsan hade spruckit!. Jag vågade inte ta i över huvudtaget och jag fick sitta säkert 5 min innan det började släppa. När jag väl ställde mig upp gjorde det fortfarande välidgt ont (där mensvärken sitter) och hade lite småkänningar i ryggen också. Jag gick dock bara och la mig och det släppte helt efter ett tag.
Dock känner jag ofta smärta i nedre delen av magen och börjar fundera på om det är dags snart?. Ibland känner jag hur bebisen "gräver" där nere och kan nästan känna hur det ibland buktar ut där nere eftersom hon pillar där hihi.
Funderar på att ringa förlossningen ikväll och fråga om jag kan få komma på en kontroll för att se om något hänt eftersom första förlossningen gick fort (7 timmar från det att allt satt igång). Den började då med vattenavgång dagen innan hon föddes.
Tror ni att det kan vara på G eller vad är det?, hur vanligt är det att andra graviditeten också startar med en vattenavgång?
Tacksam för alla svar då jag inte känner igen något av dessa symtom.