• entjej

Mens med drygt två veckors mellanrum...

Jag brukar ha ca 24 dagars cykler. Tidigare hade jag oftast 25 dagars cykler, alltså ända sedan jag var tonåring. Jag är nu 44 så inte konstigt att mina cykler ändras. Har dock läst att när man inte har ägglossning så får man oftast längre menscykler. Samtidigt har man läst att när man blir äldre får man oftast kortare cykler först och sen längre. Jag brukar ha tydliga flytningar några dagar innan ägglossning. Denna gång började flytningarna direkt efter mens och var rikliga från början. Jag hade flytningar länge, säkert fem dagar längre än vanligt och det vanliga är kanske fyra dagar..I onsdags förra veckan fick jag till min förvåning positivt på LH- sticka. Sen kom mensen måndag kväll.

Skumt allting! Jag kan ju knappast ha haft ägglossning i torsdags och så få mens knappt fem dagar senare....

Vad hände?     

• Svar på tråden Mens med drygt två veckors mellanrum...
  • Pimpinellan

Sånt som bara händer tror jag efter 40. Hade flera knasiga cykler förra året,bl.a den där jag skulle göra FET,fick positivt äl-test och mens samma dag! En cykel på 16 dar blev det. Sen regelbundet hela sommaren och 2 knäppa igen med äl dag 33 och 22 och sen helt perfekta cykler p.g.a rosenrot och munkpeppar.

• entjej

Hej Pimpis!

Ja, det är väl åldern. Är det att kroppen inte producerar progesteron efter ev. ägglossning? Hur ska man då gör vid ett ev. FET? Fick du progesteron när du gjorde FET? Går det fortfarande att göra återföring utan förbehandling?

LH-stegring och mens samma dag. Ja, det bekräftar ju att man inte alltid kan lite på LH-stickorna.

Hoppas det går bra för dig! 

• Pimpinellan
    entjej skrev 2013-04-25 10:07:04 följande:
    Hej Pimpis!

Ja, det är väl åldern. Är det att kroppen inte producerar progesteron efter ev. ägglossning? Hur ska man då gör vid ett ev. FET? Fick du progesteron när du gjorde FET? Går det fortfarande att göra återföring utan förbehandling?

LH-stegring och mens samma dag. Ja, det bekräftar ju att man inte alltid kan lite på LH-stickorna.

Hoppas det går bra för dig! 

Jag tror inte man har äl trots stegring eller äl-känningar och då blir mensen knasig. Övriga cykler kommer mensen som på beställning och då vet jag att jag haft äl. Jag skulle ju göra ostimulerat FET,men han dog ju. Om han överlevt hade jag självklart tagit proggisar,har jag dessutom gjort efter varje äl i tre år tills i höstas. Vill inte slösa fler när jag ändå inte blir gravid.

Vi är på g med EA så det rör på sig!
  • Laaa

Det behöver inte ha med åldern att göra. Min cykel strular också..
    Har vanligtvis 24-28dagar i cykel. men har under det senaste halvåret haft cykler på 16,17 och 12(!) dagar.. Känns sådär kul =/ 

Svar på tråden Mens med drygt två veckors mellanrum...