läkarstudent skrev 2013-04-24 18:56:31 följande:
Nej, du tänker nog helt korrekt. Tar du 60 mg så har du mer kvar i kroppen efter 5 dagar än vad du har i kroppen direkt efter att du tagit 5 mg. Då kanske man får vänta ännu längre med att dricka alkohol - eller sa de en vecka på upplysningen utan att veta vilken dos du tar?
Jag vet inte, jag har ingen kunskap om de exakta riskerna vid låga doser respektive höga, utan vi har bara fått lära oss att man aldrig ska blanda dem.
Jag vet inte... Jag tror han svarade generellt. Han var väldigt snabb på svaret. Att för den typen av medicin bör man avstå från alkohol i upp mot en vecka. Nästa gång sade han: minst en vecka.
Jag hade hoppats på att nåt annat gällde för mina låga doser och att jag skulle dricka "så lite". Är nästan aldrig ute, det var därför jag "längtat" efter en god middag med ett par glas vin till. Och för en vecka sen började jag med Mianserin. :/
Men jag vill inte ha alkohol så gärna att jag är beredd att utsätta mig för risker..... Det blir några cola, eller alkoholfri öl. :D Det får väl duga! :)