• Tristanya

ont höger sida vid revbenen, bak mot ryggen

kände för ca en vecka sen av att jag fick ont på höger sida vid revbenen på natten, spelade ingen roll om jag låg på höger eller vänster sida, gjorde bara ont på höger sida, gick över lite om jag la mig på rygg en stund.
    för varje dag som gick blev det värre, tillslut släppte värken/smärtan bara om jag reste på mig o va upprätt/gick omkring, o då ringde jag även till bm som gav mig rådet att testa med alvedon på eftermiddagen o även innan jag gick o la mig, detta gjorde då att jag sköt fram smärtan lite, men fick den även på tidig morgon.
    skulle även prova med att ta alvedon igen på natten för att hålla det borta men hjälpte inte.

tar alvedon ändå på kvällen, o vaknar nu vid ca 05-06 tiden o har ont o det går nu inte över..
    idag har jag haft ont hela dagen från o till, olika mycket värk under dagens gång.

smärtan sitter på höger sida, strax under där bh-bandet går, o nu ilar det bak mot ryggen konstant med. har med andra ord fått ont i ryggen med.

vad kan det va som spökar? bebis verkar ligga o sparka/puffa upp mot det området, men har ju ont även då den inte rör sig o den sparkar/puffar mer på framsidan, där revbenen börjar .

är i v37(36+0) imorn.

• Svar på tråden ont höger sida vid revbenen, bak mot ryggen
  • Mercedez

Ring sjukvårdsupplysningen.El så kontaktar du din BM i morgon

• Tristanya

du har ingen aning om vad det kan va? 
    ringt o pratat med två olika bm, men båda sa alvedon, o ingen av dom var oroliga att det var nått allvarligt.
    detta var för några dagar sen..
    kanske borde ringa 1177 ikväll o rådfråga, annars blir det ringa igen imorn till bm.
    har tid hos min bm på måndag så får jag inget svar innan dess o det inte blir bättre får hon allt höra det! 

• Mercedez
    Tristanya skrev 2013-04-24 19:19:33 följande:
    du har ingen aning om vad det kan va? 
    ringt o pratat med två olika bm, men båda sa alvedon, o ingen av dom var oroliga att det var nått allvarligt.
    detta var för några dagar sen..
    kanske borde ringa 1177 ikväll o rådfråga, annars blir det ringa igen imorn till bm.
    har tid hos min bm på måndag så får jag inget svar innan dess o det inte blir bättre får hon allt höra det! 

Jag skall inte spekulera i vad det är.Jag är ingen läkare.Ring sjukvårdsupplysningen i kväll
  • Tristanya

ok, tänkte om du hade varit med om nått liknande eller så. ska ringa 1177 nu så får vi se vad dom säger

• Liesh

Jag fick njurstas mot slutet av graviditeten för att dottern var så stor och låg och tryckte mot den ena njuren. Det kändes så som du beskriver det - vid bh bandet vid revbenen bak på ryggen. Det gjorde väldigt ont och jag blev inlagd vid två tillfällen pga smärtan.

• Tristanya

pratat med 1177 nu, hon sa gallsten, men att jag ska ringa till förlossningen o rådfråga med dom nu.. så bara ringa dit nu med.. 

• Tristanya

pratat med förlossningen med, så ska få komma dit o kolla upp vad det kan vara!
    usch blir nervös nu!  

• Tristanya

ul på levern var fint, urinprovet visade ingenting (det var bra), o ctg var bra.
    så det enda läkaren kunde komma fram till var att det är musklerna som blivit sträckta, o fick citodon, men verkar inte som man ska ta det som gravid, så nu är jag bara förvirrad.

• Mercedez
    Tristanya skrev 2013-04-25 09:41:06 följande:
    ul på levern var fint, urinprovet visade ingenting (det var bra), o ctg var bra.
    så det enda läkaren kunde komma fram till var att det är musklerna som blivit sträckta, o fick citodon, men verkar inte som man ska ta det som gravid, så nu är jag bara förvirrad.

Läkaren gav dig inte citodon för att du inte skulle ta det.
Svar på tråden ont höger sida vid revbenen, bak mot ryggen