• flickebarnet

Lite råd om helix pericing

Whatsup familjeliv. 

Jag tog en helix piercing, med nål/kanyl, någon gång i mitten på januari. Den är fortfarande en jävla massa öm, vilket jag har förstått är helt normalt, men svullnaden som jag fick då jag tog hålet har inte gått ner! det är inte alls tydligt framifrån, men från sidan ser man att konturen på brosket är liksom massa större.

Min fråga är nu till er som  har någo form av erfarenhet, är detta normalt? Tog det lång tid för era att gå ner i svullnaden eller håller det i sig? har det något med rengöring av piercing att göra? Borda örat fortsätta bulta och vara varmt efter så pass lång tid som 3.5 månader? Har ju sett folk som tog piercing för typ en månad sen som är hur fin som helst där örat ser precis ut som det opiercade örat.

Tacksam för svar!  

• Svar på tråden Lite råd om helix pericing
  • stonehill

Nu var det så himla längesen jag tog min men jag vill minnas att det tog längre tid för den att läka.
    Tvätta noga varje dag. Koksaltslösning är bra!

• Fampettersson

Jag tvättade min precis som man skulle och allt sådant. Men ta mig fan så svullnade mitt öra upp så pass mycket att piercingen åkte in i örat. Var bara att åka till akuten och dra ut hela skiten från baksidan. 

Blir det värre så är det mycket möjligt att samma sak händer dig, då råder jag dig till att ta ur den innan den som sagt åker in i örat. 

• UngSambo

Du kanske har fått ordning p ådet nu men annars: tvätta med typ intimtvål eller annan mild tvål varje dag och stryk på ett litet tunt lager LPH-salva. Ha en ring i som är i äkta silver eller titan. LPH finns på apotek och kostar typ 30 spänn om jag inte minns fel :) hade haft jätteproblem i typ 6 mån innan jag provade detta och nu är min felfri och 1,5 år gammal :D 

• Zoja

Använd en koksaltlösning och testa att inte sova på kudde! Jag har haft mina helixpiercingar i två-tre år, och jag kan fortfarande inte sova på kudde utan att de svullnar upp och gör ont.

• Petrol

Låter inte som något konstigt.

Brosk är ett helvete enligt min erfarenhet. Det är bara att låta det ta tid, inte pilla, ha ett bra anpassat smycke, koksalt 2ggr dagligen, byt sängkläder ofta, spec örngott, be till gud.

Svar på tråden Lite råd om helix pericing