• Anonym (Lee)

Bränner i bröstet.. vad kan det vara?

Hej!

Igår hade jag lite ont. En fläck mitt mellan mina bröst som hade en brännande värk.

Idag är det över, men har haft smärtan förr. 
    Det känns som det är en liten liten fläck innuti bröstet. Som en enkrona. Så hela brösten smärtar inte.

Nån som vill leka doktor och hjälpa mig? 

• Svar på tråden Bränner i bröstet.. vad kan det vara?
  • Orcha

Magkatarr brukar väl kännas ungefär i solar plexus, där magmunnen sitter.
    Kan det vara nåt?

Finns dårar med utbildning här. Ryggen mot väggen rek.
  • Anonym (Ssk-stud)

Jag skulle starkt gissa på halsbränna!!!!

Prova att dricka mjölk/fil när du får det. Finns även receptfria tabletter mot det på apotek...finns lite olika former så en ide är att besöka läkare för riktig diagnos på att det är halsbränna och sen höra vad hen har för idéer om medicin :)

• SVBk4rr1ng

Sura uppstötningar? Magkatarr? Testa omeprazol mot det. Det finns receptfritt på apoteket.

• Coxia

Kommer det inte tillbaka behöver du inte göra någonting. Dvs mer än ett par gånger per år, då kan det bero på något tillfälligt som du ätit.  Kommer det tillbaka ofta så provar du en 2-veckorskur receptfritt. Ofta kan man bli helt bra. Om inte kontakta läkare. 

• Anonym (Lee)

Tack så mycket för era svar. Väldigt snällt av er.

Inte sura uppstötningar, ingen klorin, känns inte som magkatarr. Vette katten vad det kan vara.

Har haft ont idag med.

Men jag väntar nog med att kontakta läkaren. Känns nog inte (hoppas jag) som nåt allvarligt iaf. 

Tackar ännu en gång för era svar.. Ska googla magkatarr för säkerhets skull iaf. :)        

• Anonym (Ssk-stud)
    Anonym (Lee) skrev 2013-04-25 19:57:31 följande:
    Tack så mycket för era svar. Väldigt snällt av er.

Inte sura uppstötningar, ingen klorin, känns inte som magkatarr. Vette katten vad det kan vara.

Har haft ont idag med.

Men jag väntar nog med att kontakta läkaren. Känns nog inte (hoppas jag) som nåt allvarligt iaf. 

Tackar ännu en gång för era svar.. Ska googla magkatarr för säkerhets skull iaf. :)        

Halsbränna då? Du behöver ju inte ha sura uppstötningar för att ha halsbränna.
  • Anonym (Lee)
    Anonym (Ssk-stud) skrev 2013-04-25 20:29:20 följande:

Halsbränna då? Du behöver ju inte ha sura uppstötningar för att ha halsbränna.

har inte några känningar i halsen. Men ska googla på det också. Det är bara en liiten fläck mellan mina bröst.

Tack så himla mycket för ditt svar.  
  • Anonym (förkyld)

En förkylning på gång kanske? Jag är förkyld nu och har den där brännande känslan mellan brösten. Det bränner mer om jag gör djupa inandningar eller suckar :)

• Anonym (Ssk-stud)
    Anonym (Lee) skrev 2013-04-25 20:33:48 följande:
    har inte några känningar i halsen. Men ska googla på det också. Det är bara en liiten fläck mellan mina bröst.

Det är typiskt för halsbränna :)

Brännande känsla bakom bröstbenet.

www.halsbranna.se/halsbranna-symptom.php
  • Anonym (Ssk-stud)
    Anonym (Lee) skrev 2013-04-25 20:33:48 följande:

Ja, skulle också skriva: namnet "halsbränna" kan förvirra då det inte är i halsen det bränns. Precis där du beskriver, mellan brösten bakom bröstbenet är mycket typiskt för halsbränna.
  • Anonym (Enid)
    Anonym (Ssk-stud) skrev 2013-04-25 20:48:48 följande:
    Ja, skulle också skriva: namnet "halsbränna" kan förvirra då det inte är i halsen det bränns. Precis där du beskriver, mellan brösten bakom bröstbenet är mycket typiskt för halsbränna.

Precis! Det engelska ordet för halsbränna är heartburn och det är mycket mer talande och mer träffsäker beskrivning.
Svar på tråden Bränner i bröstet.. vad kan det vara?