• Mollystar

Istället för godis...

Jag har bestämmt mig för att sluta äta godis , chips och sånt. Men nu undrar jag vad kan man äta på helgerna och kvällarna istället för det framför tv och så? För jag kommer nog sakna det jättemycket .Gurka och morötter har jag ju tänkt på men jag tänkte på nått annat också.

• Svar på tråden Istället för godis...
  • tjej87

Frukt! Skär i bitar så har du att plocka med :) Småtomater, oliver, lite ost är också gott att plocka med

• Mollystar
    BlackCotton skrev 2013-04-25 09:40:15 följande:
    Nötter!

Ja men det har jag ju inte tänkt på , bra förslag tack ::)
    tjej87 skrev 2013-04-25 09:39:30 följande:
    Frukt! Skär i bitar så har du att plocka med :) Småtomater, oliver, lite ost är också gott att plocka med

Ja det var bra förslag tack :)
  • Duckan

Jag tycker att popcorn är okej att äta. Kanske inte hela skålen själv, men ett gäng i alla fall.

• Mollystar
    Severus skrev 2013-04-25 09:46:34 följande:
    Finns supergoda nötmixpåsar att köpa ist för en godis/chipspåse

Ja men oftast är det torkad frukt i dom och jag kan inte äta det tyvärr , Mår illa då. Men ska kolla på dom med bara nötter i . Tack

• Severus

De med torkad frukt hoppar jag över.
    Ibland plockar jag själv lösvikt i exoticsnackhyllan och får det jag vill ha

• Twin Dad

Nötter har fler kalorier i sig /kg än vad godis har så är det en viktminskning du är ute efter så skulle jag välja något annat. Typ frukt och grönsaker i dipp gjord på turkisk/grekisk yoghurt eller gräddfil.

• BlackCotton
    Twin Dad skrev 2013-04-25 10:06:31 följande:
    Nötter har fler kalorier i sig /kg än vad godis har så är det en viktminskning du är ute efter så skulle jag välja något annat. Typ frukt och grönsaker i dipp gjord på turkisk/grekisk yoghurt eller gräddfil.
    Nötter är bra mycket bättre att äta än godis, det innehåller massor med ämnen som är bra för kroppen, mättar, och sätter igång fettförbränningen. Visst, de har fler kalorier men nu antar jag att man inte häver i sig 2 kg cashewnötter. :)
  • luspudel

100 gram nötter innehåller typ 600 kcal, det är sjukt mycket för 100 gram är ju inte så mkt. Men visst är det nyttigt, och är man en sådan person som nöjer sig med en näve så är det ju toppen :)

Svar på tråden Istället för godis...