• scrapparlotta

kärcher fönsterskrapa?

nån som testat kärcher fönsterskrapa? Tycker den ser bra ut, men dyr. Vill veta vad ni som testat den tycker om den...

• Svar på tråden kärcher fönsterskrapa?
  • JeanSaft

Jag köpte den för ett par veckor sedan och har testat den på ett par fönster. Är jättenöjd än så länge, blir inga ränder! Glad

• aronnax

Körde alla mina fönster igår för första gången med vår.

Urbra! Inga ränder och fort och KUL!

• scrapparlotta

Den där trasan som sitter på sprayflaskan....finns det såna att köpa till? känner att jag skulle vilja ha en sån till altanen och utsidan av fönstren och en till insidan....

• Liloo

Det bästa med den är att min man tycker det är skoj att putsa fönstren med den så jag slipper

• scrapparlotta
    Liloo skrev 2013-04-25 20:03:27 följande:
    Det bästa med den är att min man tycker det är skoj att putsa fönstren med den så jag slipper
    Hahaaa.....ja bara det är ju värt alla pengarna

• Selina02

Jag har precis köpt en idag och får ränder fattar inte varför det blir så, gör jag fel?? Det är iofs ganska starkt sol ute, så det hinner nog kanske torka innan jag kör med skrapan? Använder ni bara kärchers egen medel, eller tar ni nåt hemifrån?

• Stjärnstoft

använde upp medlet först, men sen kör jag med vanlig fönsterputs. 
    fick också ränder första gångerna, men det var som att jag lärde mig :) 

• pigglet

Har just köpt en. Kan inte säga att jag känner mig jättenöjd, än i alla fall. Det blir snabbt väldigt mycket ränder om jag inte använder väldigt mycket fönsterputs, då det hinner torka. Inte ränder "vid sidan av skrapan", utan hela fönstret liksom.
    Sedan tycker jag itne alls att det funkar på smutsiga fönster? Bäst resultat ute fick jag när jag först blaskade av fönstren rejält med vatten, sedan körde skrapan, sedan fönsterputsen och till sist skrapan igen. Då blev det väl riktigt bra iofs.

Och så tycker jag att den där microduken blev så skitig att det var svårt att få bra resultat. Det var som att det blev ränder efter den? Hur ofta tvättar ni den? Jag sköljde till slut upp den med diskmedel och vatten efter varje fönster?!

Nja, kanske det blir bättre med mer övning. Vi får väl se.

• Selina02

Jag fick ränder på hela fönstret. Tänkte skippa deras medel, den torkar jättefort. Får ta en balja med lite diskmedel och nån droppe citron och blöta ordentligt, sedan skrapan och eventuellt snabbt med microfiberduk som sist. Får se om det funkar! Ska prova imorgon.

• JeanSaft

Jag tyckte inte heller om Kärchers eget medel. Körde slut på den och använder nu istället bara vanligt medel Glad

• allhealing

Jag har provat nu och konstaterar att fönster med bred fönsterbräda och djupa bursprång gör det svårt/omöjligt att nå längst ner på fönstret då botten på skrapan som är fast monterad runt 20-30 cm inte går att vinkla ut tillräckligt vilket resulterar i att uppsugningsförmågan avtar så pass mycket att fönsterputs blir kvar på fönstret.

Med detta sagt är rengöringen av resten av fönstret prefekt vilket inte var resultatet tidigare när jag rengjorde som för hand.

Tipset till er som får ränder. Gör rent fönstret först med rengöring och mikrotrasa färdigmonterad på fönsterputsarskaft. Vid behov använd rakblad. Därefter använder du den elektriska fönsterputsare med rengöringsmedel. När jag gjorde på det här viset blev det helt rena fönster. Och det gick så mycket snabbare än någonsin tidigare.

Svar på tråden kärcher fönsterskrapa?