• Humlan88

Hur länge måste jag plugga körkortsteori?

Just nu har jag kommit in i en "orkar inte plugga så myckt fas"
    Jag kör på skolan regelbunden men just nu orkar jag inte ta tag i teorin.

Jag har pluggt ganska mycket teori så jag är inte helt från noll.
    Men en del dagar har jag verkligen ingen lust.

Hur länge höll ni på med teorin?

Måste man verkligen råplugga typ 2-3 månader (verkligen tokplugga)

• Svar på tråden Hur länge måste jag plugga körkortsteori?
  • Dotse

Jag läste igenom boken två gånger, det tog någon vecka. Sedan körde jag mycket, det är bästa sättet att nöta in alla regler (för mig i alla fall).

• Erikssonförfan

körde igenom något körkortsprogram som liknande det riktiga provet några gånger. det var dock i samma veva  som jag övningskörde med lärare. så kunskapen fick man väl främst från det.

• Erikssonförfan

dock ska kanske tilläggas att något var märkligt under min körutbildning. provade aldrig att fickparkera med läraren, nämndes aldrig, var inte heller med på uppkörningen. har således aldrig fickparkerat sedan körkortet som jag haft i 10 år. och bor i Stockholmområdet.

så hur mycket jag vet om körning kan man faktiskt ifrågesätta. och därmed hur man pluggar till det gör det bara märkligt.

är förövrigt individuellt hur mycket plugg som behövs. 

• Sannami

Jag läste igenom boken en gång och klarade teorin på första försöket utan att ha kört något alls. Flyttade sen från Sverige några år och då blev testet ogiltigt. När jag flyttade tillbaka tog jag tag i körkortet igen, läste igenom boken en gång samtidigt som jag körde och klarade ännu en gång teorin på första försöket (körningen på andra.) Det beror på dig hur mycket du behöver plugga, jag har och har alltid haft läshuvud så teori har aldrig varit några problem för mig vad det än gäller. Sen har vi dem som läser o läser o pluggar o pluggar men ändå kuggar gång på gång. Fördelen med teoriprovet är att det brukar inte vara särskilt lång väntetid att få en ny tid om man skulle kugga.

• susa
    Humlan88 skrev 2013-04-25 10:36:32 följande:
    Just nu har jag kommit in i en "orkar inte plugga så myckt fas"
    Jag kör på skolan regelbunden men just nu orkar jag inte ta tag i teorin.

Jag har pluggt ganska mycket teori så jag är inte helt från noll.
    Men en del dagar har jag verkligen ingen lust.

Hur länge höll ni på med teorin?

Måste man verkligen råplugga typ 2-3 månader (verkligen tokplugga)
    Jag gick teorikurs och övningskörde. Bilskolläraren meddelade 11 dagar innan provtillfället att jag hade provtid (han hade missat att meddela mig). Pluggade varje kväll under dessa dagar och klarade provet galant. Jag läste inte så mycket i böcker utan övade mest gamla på prov.

Lycka till!!
  • Annsofie82

Jag gick en intensivutb. Körskolan bokade in mig en vecka för tidigt på uppskrivningen. Jag klarade det! Plugga 5 dagar.

• enLitenEmma

Läste igenom boken 1 gång (alltså från pärm till pärm) sen nötte jag frågorna på datorn om och om igen, men mest lär man sig ju medans man kör. Men två veckor pluggade jag teorin och då satt jag kanske 3-6 timmar totalt per dag

Svar på tråden Hur länge måste jag plugga körkortsteori?