• Lisa1976

Vilken hårborste?

Hej,
    Jag skulle behöva en ny hårborste, men det är ju en djungel.
    Jag har långt hår med blekta slingor.
    Det är så väldigt trassligt och svårt att reda ut när det är blött.
    När jag borstar drar jag av massor med hår.
    Jag kör med inpackning minst 1 gång i veckan och har arganolja i efter varje tvätt.
    Tvättar håret varannan dag.
    Blir galen på trasslet.

Nån som kan tipsa om en bra borste? Vilken typ är bäst? Vilken typ av borst ska det vara? 

• Svar på tråden Vilken hårborste?
  • Colisa

Finns ju massa sorter jag aldrig provat så vad som är bäst vet jag inte, men själv tycker jag bra om Tangle Teezer. eleven.se/utredningsborste-g779.html

Jag har hyfsat tjockt hår men ganska tunna mjuka strån som lätt trasslar sig, särskilt när det blir lite slitet, och förut brukade jag kunna höra hur stråna gick av med små knäpp när jag redde ut tovor. Särskilt om håret var vått. Och så är jag håröm som f-n. Hårdare borstar jag haft har fastnat i tovan och så blir det tvärstopp, mjuka borstar gör ingen skillnad alls. Tangleteezern är lagom, det händer något men den känns snäll mot håret. Om jag borstar på en tova tar den liksom på utsidan först, och så borstar jag som vanligt tills det retts ut helt. Reklamen där det verkar som alla tovor magiskt upplöses i ett drag tycker jag inte stämmer (finns filmer på youtube), riktigt SÅ enkelt går det inte för mig i alla fall, men jag slipper dra och slita och trassla med fingrarna. Trevligaste borsten jag haft hittills.

• Flisan79

Har alltid haft långt hår och har självfall, burrit med många halvtunna hårstrån. Blir lätt trassel med andra ord.

Man ska först och främst undvika borsta blött hår så mycket det går. Jag tycker stora plattborstar är bäst. Även det bästa vid föning. Jag tar alltid tag i håret och börjar borsta topparna och jobbar mig uppåt.

• Colisa
    Flisan79 skrev 2013-04-25 12:16:16 följande:
    Man ska först och främst undvika borsta blött hår så mycket det går.
    Håller med, det känns faktiskt att håret är mer elastiskt när det är vått. Men ibland kan man ju inte vänta.
Svar på tråden Vilken hårborste?