gavlemamma skrev 2013-04-25 21:02:50 följande:
Att du helt enkelt inte klarar av ingreppet. Men sövd har jag aldrig hört talas om att någon har blivit. Att göra det på sjukhus på det vanliga sättet är inte så annorlunda mot att göra det hos tandläkaren, inte för patienten.
Klarar du inte av det så får du lugnande och går inte det kan du få lustgas, men sövd blir man inte. Det är för radikalt för en sådan sak, det är inte ofarligt med narkos.
Är det första gången du tar ut en tand? Var sitter den i under- eller överkäken?
Att han ska klyva tanden är inget att bry sig om, det märker du inte ens.
vill bara förklara att man visst blir sövd för tandbehandlingar. Det har jag blivit hela mitt liv faktiskt.
Jag var så rädd som liten att tandläkaren inte kunde behandla mig. Så de skickade mig till sjukhuset, sövde ner mig och lagade mina hål och drog en tand. Det är faktiskt väldigt vanligt.
Min kille sövdes ner för några år sedan när han skulle operera ut tre visdomständer som växte under huden.
Man får dock betala allt själv. Så det kostar en del. Man kan få detta betalt om det visar sig att man lider av detta. Men annars får man betala.
Jag ska dra ut två tänder under narkos. Tandläkarna säger att jag inte är i "skick" att klara av det.
Jag ingår väl i den delen personer som helt enkelt inte klarar av detta. Jag har svårt att helt enkelt övertala mig att göra något jag inte gillar. Vet ej. Men min tandläkare avrådde mig från att dra ut en tand utan narkos tom.