Stickningar i vänsta äggstock ?
Har haft stickningar i vänsta äggstock idag, jag undrar verkligen vad det är, brukar man ha det efter ägglossning, är det normal ?.. Hade ägglossning den 17-18..
Har haft stickningar i vänsta äggstock idag, jag undrar verkligen vad det är, brukar man ha det efter ägglossning, är det normal ?.. Hade ägglossning den 17-18..
Försöker du bli gravid så kan det vara läge att säga grattis.
Köp ett par gravtest. Jag får alltid så när jag är gravid.
Så känner jag handla ofta mellan äl och mens. För en del är tydligen på graviditet, som i inlägget ovan, men för mig har det inte inneburit det under de 15 månader vi har försökt att reproducera oss.
Hoppas dina stickningar innebär det du önskar ;).
Jag känner alltid så mellan ägglossning och mens och det är alltid i vänster. Efter ultraljud denna månad vet jag exempelvis att jag har två ägg i höger äggstock som kommer släppa om några dagar, men det är ändå i vänster äggstock jag har ont.
Äggstockarna blir olika påverkade hos olika kvinnor, men hormonerna gör i alla fall att äggstockarna blir ansträngda och de kan bli ömma. För vissa kanske det innebär graviditet (för äggstockarna fortsätter nämligen vara ansträngda även under graviditeten, på grund av alla hormoner som är i omlopp) men för de flesta är det nog bara ett vanligt symptom på hormonförändringar i cykeln.
Jag hoppas ändå att du känner som du gör för att du är gravid. :) Lycka till!
va du gravid ? jag har såna stickningar just nu... hoppas hoppas
Det brukar sticka i min vänstra äggstock mellan ägglossning och mens. Det är så vid varje försök (20:e försöket nu).