• Sommar08

    Någon som bor i Paris eller omnejd ?

    Hej hoppar in oh kapar lite i detta forum.. Vi är en familje med 4 st 4 åringar och 2 stora systrar som skall åka på semester till Frankrike i sommar och skulle behöva lite hjälp ? 1. Finns det någon bra villa vagn eller liknande att hyra runt om Paris ( vi skall till eurodisney 6 dagar men behöver ha någon stans att bo innan då sover vi där så 5-6 dagar innan ) 2. bra ut flyckts mål för dom små inne i Paris ( ej Louvren vill inte att Mona Lisa skall få skägg ) Eiffeltornet är själv klart men någon park som är mer barnvänliga gärna lekplats med staket runt. Tusen tack i förskott :)

  • Svar på tråden Någon som bor i Paris eller omnejd ?
  • Wagram

    Villavagnar vet jag ingenting om, men parker i Paris känner jag till. Brevid Louvren ligger Jardin des Tuileries, och där finns en inhägnad lekplats. I Parc Monceau finns det också en fin lekplats. Där kan man också sitta och gå på gräset vilket är ganska ovanligt i parkerna i Paris. Den ligger mellan 17e/8e och ni kan ta metro linje 2 till Monceau. Där finns mycket annat fint att upptäcka också. Jardin d Acclimatation är fin också. Där finns lekplats, plaskdamm, djur och karuseller och annat åkbart, men man måste betala inträde. I Jardin du Luxembourg finns en lekplats, men det kostar några euro att gå in där. Mina barn gillade att gå på Musee du Quai Branly, som är ett etnologiskt museum. Hoppas ni får det bra!
     

Svar på tråden Någon som bor i Paris eller omnejd ?