Rimligt att ge i examenspresent?
Min syster tar socionomexamen nu i sommar, vad brukar man ge i examenspresent? Hur mycket är det rimligt att handla för?
Berätta gärna vad ni själva köpt till familjemedlemmar som tagit examen!
Min syster tar socionomexamen nu i sommar, vad brukar man ge i examenspresent? Hur mycket är det rimligt att handla för?
Berätta gärna vad ni själva köpt till familjemedlemmar som tagit examen!
Ingen som har något att säga i denna frågan? Skulle behöva lite hjälp :)
Vi fick inte av syskon när vi tog examen men för 200-500 av föräldrar
Oki syrran kommer nämligen anordna en stor examensfest och då känns det ju dumt att inte ha med sig något.
I vår familj ger vi för 500 kr vid examen och jämna födelsedagar.
När jag tog min socionomexamen fick jag armband, kort och blomma av min syster :) Av sambo fick jag örhängen och av mamma och pappa blev jag bjuden på restaurang :)
När min mamma tog sin examen gick jag och pappa ihop och gav henne ett snycke med anknytning till hennes hembygd. Minns inte exakt vad det kostade, men ett par tusen. När jag själv tog min examen fick jag en dator av mina föräldrar. Så dyra presenter behöver man givetvis inte ge, men en högskoleexamen är ändå ganska stort (tycker jag) och väl värd en genomtänkt present
Tack snälla för era svar! Jag känner att jag vill ge något minnesvärt snarare än dyrt men summan i sig är ju inte jätteviktig. Funderade väl själv kring 500-lappen så då är jag kanske inte helt ute och cyklar :)
Hej
Ett annorlunda och väldigt bra tips kan vara att ge en gåva från www.webaidshop.se
De har projekt inom utbildningskategorien som är bra tycker jag.