• Anonym (cancer)

knölar

jag hittade en litenliten knöl i nacken strax innan hårfästet. Stenhård, går ej att röra.
    Jag har nojjat över det ett par dagar och nu hittade jag även vid nyckelbenet ( i själva gropen), den är platt och mjukare och dessutom rörlig.
    Är superhypokondriker och har inte unnat låta bli att googla...Själklart kommer det upp cancer på en gång.
    Nu bokade jag tid till läkaren och får komma om två veckor. Väntan kommer bli olidlig. Kan jag kräva biopsi?
    Någon som haft knölar i hals och nackregionen?
    Har inte varit förkyld på länge så det bord inte ha något med det att göra =( 

• Svar på tråden knölar
  • Fia 28

Det är inte lymfkörteln i nacken du är och pillar på?
    Syrran har två fettknölar i nacken, själv har jag en på armen, pappa har på bålen och ryggen...

• Anonym (cancer)

jag nojjar så mycket att jag ringde cancerupplysningen och de sa att vuxna människor ska inte känna sina lymfkörtlar. Det gjorde ju såklart inte saken bättre.
    Usch, jag kan inte koppla bort det här. tänk om jag är sjuk!? Har två små barn =(
    Jag är som sagt hypokondriker och då tar man ju alltid ut det värsta i förskott, aldrig tvärtom...
    Vill bara komma till en läkare nu. 

• McIris

Den vid nyckelbenet är fett, såna har jag med. Mjuka och rörliga. Den andra kan vara en lymfkörtel, de kan sitta ett tag och är ofarliga.

Googlar du har du det minst sannolika och mest skräckinjagande. Så oroa dig inte för mycket, alla har knölar här och var och oftast HELT ofarligt!

• McIris
    Anonym (cancer) skrev 2013-04-26 12:54:11 följande:
    jag nojjar så mycket att jag ringde cancerupplysningen och de sa att vuxna människor ska inte känna sina lymfkörtlar. Det gjorde ju såklart inte saken bättre.
    Usch, jag kan inte koppla bort det här. tänk om jag är sjuk!? Har två små barn =(
    Jag är som sagt hypokondriker och då tar man ju alltid ut det värsta i förskott, aldrig tvärtom...
    Jo, men du. Dom kan ju inte bedömma dig via telefon. Jag har också gjort så dumt, ringde om nåt jag kände i bröstet. Dom kan ju inte ta ansvar och vill ju att man går o kollar.

Jag är också hypokondriker. Haft knölar på flera ställen. Haft knölar på halsen som jag till sist bara sket i och det var inget. Jag lever än. Det är svårt att inte oroa sig, men a och o för hypokondriker är att inte klämma och känna på kroppen. Utan faktiskt chansa som alla andra människor, att det visar sig om det är nåt allvarligt till sist.

Men kolla den i nacken, men den är nog inte dödlig...
  • Fia 28
    Anonym (cancer) skrev 2013-04-26 12:54:11 följande:
    Jag är vuxen och jag känner mina lymfkörtlar. När jag är förkyld så svullnar de dessutom till dubbelstorlek.
  • Anonym (cancer)

Har vakant kallsvettig varje morgon och lidit mig igenom dagarna. Vill bara träffa en läkare.
    Har inte kunnat låta bli att googla och jag är livrädd. Nu känns det som att jag är övertygad att det är just cancer och ska dö ifrån mina barn.
    Samtidigt vet jag att det låter larvigt och har inte pratat med min sambo om det , bara för att han kommer tycka att jag är just larvig. Gråter i smyg och har druckit ganska mycket vin den här helgen bara för att lugna ner mig.

Svar på tråden knölar