Fredagskrönikan: Tänk inte – bara kör!
Livet går i 190 knyck just nu. Fullt ös på jobbet, full rulle med barnen, huset börjar kräva åtgärder och nystartat företag. Lägg tillBabydjungeln, stort socialt umgänge och det senaste projektet: Virka bläckfiskar. Varför i hela friden tar jag inte mitt förnuft till fånga och avvecklar istället för att starta nytt?
För några år sedan så var jag lite mer sansad. Men så slog det väl slint eller nåt?! Det var kanske första graviditeten som påverkade mig – att bli förälder är onekligen omvälvande. Jag säger nej, om det finns en god anledning. Jag säger ja, om det finns en god anledning. Den stora skillnaden är nog att jag väldigt hög grad bejakar det roliga och utvecklande i livet. Slänger mig ut i det okända.
Jag är helt enkelt egoistisk – jag tror att många behöver vara mer egoistiska. Det gör att man njuter mer och blir trevligare att umgås med. Jag blir definitivt en bättre fru, vän och mamma när jag har kul.
Vardagen blir enklare med planering (vilket påminner mig om att jag strax måste gå och göra en pannkakssmet till barnens kvällsmat) – men resten blir roligare om du slutar tänka så mycket och satsar på att göra istället. Gör mer, upplev mer, skratta mer och njut mer.
Ha en härlig fredag!
Puk
Om Puk:
Mamma till två charmtroll, driver Babydjungeln tillsammans med Jeanette, är glad, nyfiken och gillar att pyssla, pilla och planera.