• FiaFelicia

Blogg

Hejsan, jag har hållit på med bloggande i lite mer än fem år, och vill nu starta en egen blogg med eget domän och egen design men vet tyvärr inte vart man kan börja någonstans!
    Finns det någon hemsida som erbjuder gratis domän, och vart man kan lära sig göra snygga designer till bloggar gratis också?

Tack på förhand!
    Felicia 

• Svar på tråden Blogg
  • Lilith Dark

Hur har du kunnat syssla med bloggande i fem år om du inte vet vilka gratisportaler som finns?

LILITH - Boktokig mamma med Borderline www.lilith.se
  • FiaFelicia
    Lilith Dark skrev 2013-04-27 18:39:46 följande:
    Hur har du kunnat syssla med bloggande i fem år om du inte vet vilka gratisportaler som finns?
    Jag har varit gaska ointresserad i att byta portal, och dessutom har det funnits lite stunder då man i stort sätt lagt av med bloggandet.
    Där av lacken på kunskaper av dem olika portalerna! 
  • Binary

Gratis domännamn lär du bara hitta om du hoppar på ett webbhotellserbjudande och det kostar i regel mer. Om du sedan väljer en portal, så låser dom oftast in dig till vissa förvalda mallar och tillägg. Ska du ha något ordentligt, så är det minsta man vill ha, ett webbhotellskonto samt ett domännamn.

Då kan du på ditt webbhotellskonto installera wordpress och du får full tillgång till att göra vad du vill med bloggen.

sextankar.nu - En mans tankar om sex forum.sextankar.nu för öppet forum
  • inze

Jag förstår inte riktigt varför allt ska vara gratis. Det kostar ju inte många kronor per år att skaffa egen domän och webhotell.

Domäner finns från ca 50-lappen per år. T ex .eu kostar 59 kr, .com 79 kr och .se 99 kr per år hos Loopia.

Webhotell finns för 120 kr per år hos Manufrog så man kan komma undan med ca 15 kr per månad för allt.

Och som sagt egen domän gratis utan att man betalar för nåt annat tror jag är svårt att hitta.  

Svar på tråden Blogg