• Anonym (putis)

övningen "plankan" - hur länge orkar du?

jag testade den första gången idag och pallade 2 minuter.
    skakade i kroppen i början för att sen bli stabilare och till sist inte orka mer ;)

tänkte börja köra "plankan" för att försöka bli av med min (förbannade) putmage!

• Svar på tråden övningen "plankan" - hur länge orkar du?
  • elyse

Oj, det var länge! Max en minut i taget orkar jag.

• Anonym (a)

1x 3 minuter kör jag ca 3 ggr i veckan, i slutet av mina träningspass Skål

• Anonym (a)

Nej.... 3x1 min menar jag!

• kimsi

Fixar två minuter, men då är jag spyfärdig. Har kört plankan dagligen i två år och i början fixade jag bara 30 sek. Att klara två minuter första gången låter overkligt bra, du måste ha några sjujäkla magmuskler.

• maercs

Provade en gång för länge sedan, klarade 1 minut, fy farao vilken jobbig övning det var. Läste någonstans att ett annat knep för att få bort den är att spänna magen ofta, det är också ett sätt att stärka magmusklerna och få bort  Gravid.

Duktig du är som klarade 2 minuter ;)

Jag är inte ytlig men det är viktigt att du ser bra ut
  • Tirem

Provade för första gången idag och jag skämdes! Jag klarade 19 sek sedan pallade jag inte mer... Får skylla på att jag inte tränat en sekund på 14 år!

• Nockan

55 sek ( klockar ) Är dock lite otränad sedan ett par månader tillbaka pga sjukdom, är igång igen och hoppas på att komma upp i 1,5 minut som tidigare.

?The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..? -John Milton
Svar på tråden övningen "plankan" - hur länge orkar du?