• Anonym (leverpåhoppet)

Hur få lägenhet med bet.anm??

För att göra en lång historia kort:
    Har hyrt i andrahand i 2 år och nu går det inte längre.
    Både jag och sambon har fasta inkomster och en villig borgesman med mkt hög inkomst. trots detta får vi inte hyra lägenhet där vi försökt  på grund av våra betalningsanm.

Hur kan inte fasta inkomster och borgesman vara nog? Vi har heller inga hyresskulder.
    Ingen vi kan bo hos heller, ska vi behöva bli hemlösa med våra barn!? 

Hur kan man gå tillväga här, läser ofta om människor som får kontrakt med borgesman men det verkar inte funka?

Tips?
    Och ja, jag vet att vi är i en skitsituation för vi satt oss i skuld, moraltanterna kan hålla sig borta.. 

• Svar på tråden Hur få lägenhet med bet.anm??
  • Anonym (KFM)
    Anonym (leverpåhoppet) skrev 2013-04-26 19:26:39 följande:
    För att göra en lång historia kort:
    Har hyrt i andrahand i 2 år och nu går det inte längre.
    Både jag och sambon har fasta inkomster och en villig borgesman med mkt hög inkomst. trots detta får vi inte hyra lägenhet där vi försökt  på grund av våra betalningsanm.

Hur kan inte fasta inkomster och borgesman vara nog? Vi har heller inga hyresskulder.
    Ingen vi kan bo hos heller, ska vi behöva bli hemlösa med våra barn!? 

Hur kan man gå tillväga här, läser ofta om människor som får kontrakt med borgesman men det verkar inte funka?

Tips?
    Och ja, jag vet att vi är i en skitsituation för vi satt oss i skuld, moraltanterna kan hålla sig borta.. 

Sitter i samma sits själv,enda chansen är dom privata småvärdarna. Så fick jag lägenhet,men då deponerade jag 6 månadshyror i förskott.

Hos dom stööre är det omöjligt
  • Anonym (leverpåhoppet)
    Anonym (KFM) skrev 2013-04-26 19:28:40 följande:

Sitter i samma sits själv,enda chansen är dom privata småvärdarna. Så fick jag lägenhet,men då deponerade jag 6 månadshyror i förskott.

Hos dom stööre är det omöjligt
    Hur kunde du deponera så mkt i förskott? 
    Menar om vår hyra skulle ligga på ca 7000, gånger 6 månader, det är 42000. Då hade vi ju lika bra kunnat använda de pengarna till skulderna om vi hade sådana summor.

Och vilket privat hyresbolag vill ens erbjuda en visning om man säger att man har bet.anm? 
    Bor i skåne 
  • Anonym (KFM)
    Anonym (leverpåhoppet) skrev 2013-04-26 19:43:40 följande:
    Hur kunde du deponera så mkt i förskott? 
    Menar om vår hyra skulle ligga på ca 7000, gånger 6 månader, det är 42000. Då hade vi ju lika bra kunnat använda de pengarna till skulderna om vi hade sådana summor.

Och vilket privat hyresbolag vill ens erbjuda en visning om man säger att man har bet.anm? 
    Bor i skåne 

Har bara anm kvar,jag la 45000 i deponering. Jag sa inte att hyresvärden krävde det,men då varenda jävel sagt nej till att ens få komma på en visning så började jag samtalen med att tala om att jag har en anm men kan betala ca 6 min i deponering som jag får tillbaka efter 12 mån.
  • Anonym (tina)

Går ju alltid att fråga om det finns korttidskontrakt o det menas att betalar ni ej hyran i tid så blir ni vräkta o efter ett eller två år så skrivs kontraktet över på er...Och att hyran dras automatiskt...

• Anonym (leverpåhoppet)
    Anonym (KFM) skrev 2013-04-26 19:51:08 följande:

Har bara anm kvar,jag la 45000 i deponering. Jag sa inte att hyresvärden krävde det,men då varenda jävel sagt nej till att ens få komma på en visning så började jag samtalen med att tala om att jag har en anm men kan betala ca 6 min i deponering som jag får tillbaka efter 12 mån.
    Såna pengar har inte vi..men om min mamma tex hade hyrt en lägenhet, hade vi kunnat bo i den då och det hade varit lagligt? Som ett sätt att dra ut på tiden tills ens skulder är betalda och anmärkningen borta?
  • Anonym (leverpåhoppet)
    Anonym (tina) skrev 2013-04-26 20:01:13 följande:
    Går ju alltid att fråga om det finns korttidskontrakt o det menas att betalar ni ej hyran i tid så blir ni vräkta o efter ett eller två år så skrivs kontraktet över på er...Och att hyran dras automatiskt...
    Jag frågade om det var något man kunde göra för att få kontrakt ändå och fick i svar att de inte skrev kontrakt med någon som har bet.anm överhuvudtaget.
  • Anonym (tina)

Hon borde ju kunna stå som försteman på kontraktet o du som andra då är det ju hon som ska se till att hyran blir betald..

• Anonym (leverpåhoppet)
    Anonym (tina) skrev 2013-04-26 20:04:19 följande:
    Hon borde ju kunna stå som försteman på kontraktet o du som andra då är det ju hon som ska se till att hyran blir betald..
    Så om min mamma kunde stå som förstesökare och jag som medsökare kunde jag bo där med min familj och det hade inte varit olagligt eller att hon måste vara skriven där? 
  • Snultan
    Anonym (leverpåhoppet) skrev 2013-04-26 20:01:14 följande:
    Såna pengar har inte vi..men om min mamma tex hade hyrt en lägenhet, hade vi kunnat bo i den då och det hade varit lagligt? Som ett sätt att dra ut på tiden tills ens skulder är betalda och anmärkningen borta?

Min syster har bott i mammas lägenhet flera år. När hyresvärden fick veta de blev dom snea och sa att de krävs ett andra hands kontrakt. Sen måste ju din mamma visa varför hon inte bor i lägenheten och de kan ju neka.. vissa hyresvärden är svåra alltså.
    Gravid i vecka 16! ****** BF 11 Oktober!
  • Snultan

Min mamma har aldrig varit skriven på den lägenheten. Anledningen till att hon inte va de o bodde nånannanstans va pga hälsan. Dom ville ändå ha andra hands kontrakt o de spelade ingen roll att de va dottern dom bodde där.

Gravid i vecka 16! ****** BF 11 Oktober!
Svar på tråden Hur få lägenhet med bet.anm??