• Anonym (Udda?)

Hur höga lån har ni och hur mycket amorterar ni?

Hur mycket har ni i lån sammanlagt i hela familjen? Vi har lån för 2300000. 1850000 i huslån, 170000 i CSN (2 lån), 15000 i billån, 265000 till svärmor (en nödvändigt renovering och en misslyckad husförsäljning) Vi amorterar 150 000:- per år så räknar med att vara skuldfria om 15 år. Vi har en udda situation. Relativ hög inkomst men höga lån. Hur ser det ut hos er? Vi bor 3 mil utanför en storstad på landet

• Svar på tråden Hur höga lån har ni och hur mycket amorterar ni?
  • beccagranen

Endast bolån, idagsläget ca 1, 9mkr i lån (köpt för 2, 4mkr för 4år sedan). Medelinkomsttagare, amorterar ca 60 000kr/år.

• Anonym (sthlm)

7,7 Mkr i hypotekslån, amorterar ca 32k/månad, studielånen är redan återbetalade. Inga andra skulder. Konceptet "höga lån" är extremt relativt. Förmodligen samma för "hög inkomst".

• Anonym (g)

Vi har två miljoner i huslån, och tillsammans ca en halv miljon i csn-skulder. Vi amorterar inte alls av den enkla anledningen att huset är relativt nyköpt, och vi vill ligga lågt ett år för att se hur det är.

• Anonym (A)

Vi har 8 miljoner i lån, måste amortera dryga 10.000 i månaden. Ska omvärdera lägenheten snart så att vi hamnar under 75% i belåningsgrad, så att vi slipper tvångsamorteringen. Jag har inget emot amortering i allmänhet, men jag vill själv bestämma när och hur mycket jag ska amortera.

• troddeduja

Huslån på 1,2 milj (huset är värderat till 2,5 milj), amorterar i dagsläget 2000kr/mån, ska börja amortera 3000kr/mån vid årsskiftet.
    Csn lån på ca 100 000kr, betalar 1000kr/mån på det.
    40 000kr i nettoinkomster.

• Anonym (Glad)

Skuldfri. Eget, enkelt hus och en bra bil. Som ensamstående känns det underbart att inte ha någon ekonomisk press.

• Anonym (Polly)

har enbart CSN som får ticka av.
    äger br, sommarstuga och bil utan lån.

• Mimmi85

Vi har 3,6 milj i bolån och csn. Amorterar inget just nu.

• gbgumman

Bolån på 1,200,000 (värde idag ca 2,000,000)
    Amorterar 42000 om året.

CSN har vi med men jag har inte så mycket koll på det. Mina kommer avskrivas när jag blir 65 mannen är slut om 5-10 år minns inte riktigt.

Vi räknar inte med att vara skuldfria alls inom någon viss tid. Har (tycker jag) bra inkomster. (75000 brutto + barnbidrag) så våra boende kostnader är rätt små ändå.

Vi räknar också med lite arv från åtminstone min sida då jag är ensambarn och mamma och pappa sitter på två obelånde bostäder.

• Anonym (Frugan)

Huslån: 2,75 mille
    Amorterat 2,2 mille inom ett år vid två tillfällen

Amorteringsfria lån ett bra tag framöver,planerar att amortera igen nästa år

• Anonym (honan)

Lån på 1,9 miljoner till huset
    140 000 till bil
    20 000 i kreditkort
    CSN för en person.

• Anonym (tr)

Bolån på 1,4 milj, värderat till 2 milj. Amorterar 1000 kr/mån. CSN ca 300.000 som avskrivs vid 65, 500kr/mån. Billån ca 100.000, amortering 1200kr/mån.

• Anonym (lite)

CSN - 300 000 tillsammans - gamla lån. Betalar 40 000 i år på det.

Huslån 1 miljon - huset värderat till 2,4 miljoner - usch...vi amorterar bara 20 000 om året på det

Inga mera lån eller krediter.    

• Caspersmama

1,5 milj i lån, varav ca 1 milj hypotekslån (ej amortering på dessa) och resten topp + blanco (renovering, bil etc) som vi amorterar 5000:-/månad på. Inkomst nu under föräldraledighet ligger på ca 30tkr netto för oss bägge.
    Om max 10 år återstår endast hypotekslånen vilket ger oss en extremt billig månadskostnad, då kommer vi amortera en hel del även på dessa..

• Anonym (indirekt)

Skuldfria rent privatekonomiskt men vi äger ett br-parhus i en liten förening på sex hushåll där lånet utslaget på alla hus är ca. 500.000 per hushåll. Där amorterar föreningen ca 200.000 i år och vi har 5000:- i avgift pga att vi i föreningen vill betala av lånet. Så indirekt amorterar vi.

• Anonym (ok)

3,3 millar, (46%), storstad. Amorterar 100' om året.

Svar på tråden Hur höga lån har ni och hur mycket amorterar ni?