• Anonym (O)

Kan nån hjälpa mig att tyda journalanteckningar?

Hej, skulle vara ytterst tacksam om nån kunde hjälpa mig att förstå vad detta betyder och innebär..

"EEG utförd vid flera tillfällen. Initialt med täta anfall, serieanfall och sedermera övergår i en förlångsammad cerebral aktivitet. Sista EEG den 2/4 visar tillskärpta delvis epileptiforma potentialer med viss vänstersidig övervikt och lätt till måttlig mängd. Ingen anfallsaktivitet och inga repetativa urladdningar. Dominerande lågamplitudig deltaaktivitet som bakgrundsaktivitet."

Fattar verkligen ingenting.. Vore grymt tacksam om nån kunnig kunde hjälpa mig

• Svar på tråden Kan nån hjälpa mig att tyda journalanteckningar?
  • Olympia

Be läkaren som ordinerat EEG:t att förklara för dig vad det betyder.

• Anonym (EP)

Till vissa delar kanske jag kan hjälpa dig...... Jag har ett barn med epilepsi. Är det EEG-utlåtande på dig eller ditt barn?

• Anonym (EP)

Är det i sömn eller vaket?

• Anonym (O)

Nedsövt tillstånd. Förutom det sista EEG som utfördes under ett dygn, under vanlig sömn och vaket tillstånd med andra ord . Det gäller mitt barn.

• Anonym (EP)

Oki.... Det första säger ju som du säkert förstår att man först ser anfall tätt och i serier. Detta följs av förlångsamning av hjärnans aktivitet vilket inte är konstigt efter anfall. På det sista EEG:t ser man inga anfall i EEG:t men potentialer/hjärnvågor som till viss del är epileptiforma dvs de "skvallrar" om att där finns något epilepsiaktigt utan att vara anfall. De förekommer mer i hjärnans vänstra sida än i den högra. Bakgrundsaktiviteteten är den som så att säga pågår hela tiden. Jag kan inte säga vad utlåtandet om den egentligen står för. Men jag tror delta ofta indikerar sömn, inte säker alls på det. Bakgrundsaktiviteteten ser väldigt olika ut i olika åldrar också.......

• Anonym (O)

Hon var 4 månader när det gjordes, blev 5 månader nu den 20:e

• Anonym (EP)

Om du har Facebook så finns det en grupp "Föräldrar och anhöriga till barn med epilepsi". Där finns fler att bolla med.

• Anonym (O)
    Anonym (EP) skrev 2013-04-26 21:38:31 följande:
    Infantil spasm eller?

Hennes pappa har skakat henne.
Svar på tråden Kan nån hjälpa mig att tyda journalanteckningar?