• eynelly

Hur ska jag träna bort mamma kroppen?

Efter att ha fått 2 barn så har kroppsformerna ändrats en hel del... Sista barnet kom för ett år sedan. Jag ligger på samma vikt som innan graviditeterna, och är nöjd med den så detta handlar inte om vikt råd. Jag behöver råd om hur jag tränar bort den pluffsiga magen och delade magmuskler. Jag vill få bort kärlekshandtagen och ryggvalkarna, och få rumpan iform igen... Bröstet har sjunkit en del med, går det träna upp dom något också? Något jag INTE vill träna är axlar och nacke, då jag redan är rätt "biffig" där efter allt barn bärande. Sååå... Någon som vet hur jag ska träna för att få dessa kroppsdelar i form? Och hur lång tid tar det innan jag märker resultat? (Sköter min mat och äter rätt, så kosten behöver inte diskuteras heller.)

• Svar på tråden Hur ska jag träna bort mamma kroppen?
  • Nelia82

Jag vill också få till den där fantastiska kroppen. Tight, lagom musklad och snygg hehe... Men får nog erkänna mig besegrad av degmagen, det är en hel del extrahud och bristningar så någon platt mage lär jag inte få. Men allt annat ska väl gå att jobba på

Jag löptränar för det mesta. Största anledningen till det är att det är enklast att få till träningen. På med skorna och ut och spring. Slippa pussla ihop vardagen med man och barn hemma, åka till och från gym osv... Efter Gbg-varvet vill jag försöka få till lite mer styrketräning än jag får idag (mest för att jag behöver löpträna såpass mycket nu). Kanske försöka mig på lite crossfit i hemmet och på gymmet på jobbet. Har även tänkt köpa Olgas bok, tror hon har ett bra upplägg för att få en snygg kropp.

• Sandmoln

Isbit, vad duktigt av dig att få kroppen i så fantastisk ordning på endast sex veckor! Har du lust att dela med dig av några råd och tips? Själv ser min kropp helt förfallen ut efter min andra graviditet. Har inte fått några bristningar eller så men gravidkilona gjorde att jag fick ryggvalkar, separerade magmuskler och allmänt slapp hud och mage osv. Går ut och går allt från några km till milen beroende på väderlek. Har smärta i bäcken efter foglossningen fortfarande så vågar inte ta ut mig helt ännu utan vill göra mjuka rörelser som inte förvärrar mitt bäcken. 

• Isbit
    Sandmoln skrev 2014-01-18 18:43:47 följande:
    Isbit, vad duktigt av dig att få kroppen i så fantastisk ordning på endast sex veckor! Har du lust att dela med dig av några råd och tips? Själv ser min kropp helt förfallen ut efter min andra graviditet. Har inte fått några bristningar eller så men gravidkilona gjorde att jag fick ryggvalkar, separerade magmuskler och allmänt slapp hud och mage osv. Går ut och går allt från några km till milen beroende på väderlek. Har smärta i bäcken efter foglossningen fortfarande så vågar inte ta ut mig helt ännu utan vill göra mjuka rörelser som inte förvärrar mitt bäcken. 

TAck Jag har kört efter olgas bok.

Först betalade jag för hennes pt online. Då får man lite ordning på det där med maten för det är jätteviktigt.

Och så träning då förståss Har bara tränat hemma med hantlar o boll

Svar på tråden Hur ska jag träna bort mamma kroppen?