Reklamera skor?
köpte för någon månad sen promendad sko reebook på Intersport...nu dom senaste dagarna har jag fått ont i smalbenen (båda benen) pga skorna...känns som en grym träningsverk....kan man reklamera dom fast dom är anända???
köpte för någon månad sen promendad sko reebook på Intersport...nu dom senaste dagarna har jag fått ont i smalbenen (båda benen) pga skorna...känns som en grym träningsverk....kan man reklamera dom fast dom är anända???
Nej såklart inte.
Har du ökat promenaderna iom det fina vädret?
Det du har ont i är benhinnorna, kommer oftast av för snabb ökning av motion, för hårt underlag, och även fel skor...
Testa ta med skorna till butiken och förklara problemet!
har inte ökat nån promenad....
Intersport har ju något som kallas nöjd kund garanti på en del av sina produkter, bla löparskor. Där kan du, om du inte är nöjd med dina skor, få byta dem mot ett par andra inom 30 dagar. Om det alltså är mindre än 30 dagar sedan du köpte skorna så kan det vara värt att kolla upp om de täcks av denna garanti. En förutsättning för detta är att du skall ha fått hjälp med att prova ut skorna av en säljare i butiken.
Det är inte fel på skorna utan dina benhinnor.
Nöjd kund garantin gäller om man fått hjälp av en skosäljare att välja lämpliga skor.
Prova att sälja dem på Tradera eller nåt annars.
Reklamation gör man om det är nått fel på skorna, ja de får vara använda.
Jag har svårt att tro att man får reklamera för att man köpt skor som inte passar ens fötter.
Säker på att du inte köpt reebok easytones?
Easytone? Då borde personalen berättat för dig om vad som händer om man använder de för länge i början!