• Trissan

Är eran mage lika putig på morgonen som på dagen/när ni står upp?

Jag går in i v.33 på måndag. 
    När jag vaknar på morgonen så märker jag att min mage känns ganska platt. Endast barnets kroppsdelar kan jag känna, speciellt huvudet, imed att barnet ligger i säte. Det putar ut som en stor bula. 
    Så barnets kroppsdel, sen platt osv....

Detta är min 4:e graviditet och min livmoder och magmuskulatur är säkert uttänjt så mycket så att man känner allt tydligare...men kan ändå inte minnas att magen kändes ganska platt på morgonen....

Sen undrar jag en till sak. När min bm mätte sf-måttet sist så mätte hon där barnet putade ut för då blir det den högsta punkten på livmodern. Så gör man väl inte? Klart som 17 att måttet växer lite extra där barnet ligger....
    Man mäter väl inte där barnet putar? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-27 09:20
    Jag har heller inga problem med att ligga och sova på rygg, tycker inte det känns speciellt tungt...Men jag klarade absolut inte av att sova på rygg med mina andra barn. Är lite rädd för att det skall vara för lite fostervatten eller för litet barn

• Svar på tråden Är eran mage lika putig på morgonen som på dagen/när ni står upp?
  • Emme Emme

Har precis själv fött mitt fjärde barn och känner igen allt du skriver. Kunde oxå ligga på rygg utan svårigheter och min mage kändes plattare på morgonen. Och sf måtten mäts över den högsta punkten. Ut kom en frisk och underbar liten kille och livmoder och fostevattenmängden var helt normal, så jag tror inte du behöver oroa dig! Lycka till;)

• Trissan
    Emme Emme skrev 2013-04-27 09:46:38 följande:
    Har precis själv fött mitt fjärde barn och känner igen allt du skriver. Kunde oxå ligga på rygg utan svårigheter och min mage kändes plattare på morgonen. Och sf måtten mäts över den högsta punkten. Ut kom en frisk och underbar liten kille och livmoder och fostevattenmängden var helt normal, så jag tror inte du behöver oroa dig! Lycka till;)
    ok...men varför blir det så? vart tar allt vägen när man vaknar på morgonen?allt vatten, resten av bebisen etc.
  • Flickan och kråkan

Menar du när du ligger på rygg? Då beter sig väl magen ungefär som tuttarna när man ligger ner .

Appropå magmätning så vet jag inte om man mäter över högsta punkt. Väntar trean nu och har för mig att BM alltid mätt på ungefär samma ställe = mitt på magen. Jag var dock på BM-kontroll igår och magmåttet hade stått stilla sedan sist. BM var inte orolig utan sa att det troligtvis berodde på att barnet låg på tvären istället för helt i säte som tidigare.  

• Öppna och vädra

Åh Trissan, du skriver exakt mina tankar från inatt!
    På rygg om natten/morgonen är skinnet liksom nästan "klistrat" mot barnet, jag känner precis hur det ligger och det är ingen stor bula runtomkring. Tänkte också att det kanske var lite fostervatten, för barnet känns så himla tydligt under huden.

Har också mindre sf-mått än på mina två tidigare barn, och också reagerat på att min BM mäter snett över magen, mot högsta punkten, inte mitt på.

Jag går in i v 37 imorgon, och sist jag var hos min BM hade jag inte gått upp i vikt! Aningen har bebisen ej ökat i vikt, eller så har jag gått ner!?? Men min BM oroade sig inte, så klart, hon tycker allt är normalt vilket stör mig lite. Har även tänkt på att jag kanske har minskat fostervatten som förklaring till mindre vikt.

Svar på tråden Är eran mage lika putig på morgonen som på dagen/när ni står upp?