• IannaImariaI

    Hur hanterar man någon som är rädd för att bli kär?

    Det här ligger säkert under fel forum men iaf! Jag har dejtat någon ett tag nu, tillräckligt länge för att jag ska veta vad jag vill ha från honom och tillräckligt länge för att jag trodde att jag visste vad han ville ha från mig. Vi kan klargöra redan nu att jag är galet kär i honom, visserligen har perioden då vi dejtat varit intensiv men jag vet vad jag vill ha, problemet är dock honom. Jag har inte tvekat en sekund på hur han känner för mig, han både berättar o visar det. Men av någon anledning dumpade han mig för några dagar sedan. Det är dock mer komplicerat än så, han har nämligen försökt lite för mkt de senaste 1-2veckorna att komma på anledningar till vrf vi inte kan vara tillsammans trots att han genom allt det här fortfarande gör det tydligt för mig att han har känslor för mig. Alla problem han kom på tidigare är det som att han nu har släppt för att nu komma på något nytt. Till och med när han gjorde slut så sa han att "han bryr sig väldigt mkt om mig men att han inte har tid för ett seriöst förhållande då han tar examen från universitetet om mindre än en månad, han vill därför inte hålla mig tillbaka och kanske vi kan försöka börja om i augusti". Grejen med den här killen är att han jämt o ständigt fäller kommentarer som att han inte var värd mig, att han inte är snygg nog för att vara med mig eller att han inte är tillräckligt bra som person för att vara med mig trots att jag jämt säger emot. Han blev väldigt sårad i sitt förra förhållande o han har helt klart dåligt självförtroende men jag är trots allt kär och även om han lämnade mig så vill jag ha honom tillbaka. Vad ska jag göra för att få tillbaka honom? Innan han börja leta anledningar till vrf vi inte kan gör det här så var allt perfekt. Det var ca 3år sedan jag var kär i någon och jag tänker inte släppa honom utan försöka få honom tillbaka. Snälla hjälp mig att få tillbaka honom jag gör vad som helst förstår inte vad som hände!


  • Svar på tråden Hur hanterar man någon som är rädd för att bli kär?
  • lyktstolpe

    Du skriver att det varit väldigt intensivt mellan er - kanske är läge att ta det lugnt ett tag så att han får chans att känna efter. Kan tänka mig att han känner sig pressad, speciellt ifall du har uttryckt eller visat att du är säker på att du vill ha honom.

Svar på tråden Hur hanterar man någon som är rädd för att bli kär?