Hur får jag min muskulatur i bäckenet att slappna av?
I många år har jag sökt hjälp för smärtor vid sex och fått alla möjliga dumma förklaringar som svar. Till slut hittade jag en läkare som lyssnade på mig och en riktig utredning startades. Trots div försök har läkarna än så länge misslyckats med att lösa problemet. Anledningen till mina smärtor beror på att mitt bäcken är så spänt och smärtan vid sex sitter i ringmuskelområdet. Vi har alltså helt vanligt sex, men eftersom bäckenet är så spänt så gör även det ont. ibland gör det även ont vid toabesök samt att ringmuskeln allt som oftast krampar i tid och otid. Jag har försökt mjuka upp muskulaturen med hjälp av att stretcha men detta har gjort smärtan ännu värre. Läkarna har gett mig bedövning i nerverna för att hjälpa muskulaturen att slappna av, men utan resultat. Vi som förut i alla fall kunde ha sex även om det gjorde ont, får nu avstå pga smärtan, vilket helt klart påverkar livet. Är det någon som har tips på hur jag får muskulaturen att slappna av eller finns det rent av fler med samma problem som vill bolla idéer?