• Aelva

Ni som haft blödningar/ rosa flytningar i tidigt graviditet..

Vi plussade för två veckor sen, men i onsdags fick jag rosa/oranga flytningar på eftermiddagen. Dagen efter när jag vaknade kom det blod när jag var uppe och kissade, ringde gyn och fick komma in på ultraljud, vilket inte gjorde oss så mkt klokare då det var för tidigt att se nåt   (v5+1) men enligt tappen kunde de se att det var graviditet och de sa att antingen kommer blödningen  avta lr så är det missfall på gång och det  kommer fortsätta blöda upp till två veckor. Jag fortsatte små blöda under torsdagen och även fredagen, men igår (lördag) hade blödningen avtagit och var bara rosa/oranga flytningar, idag har det bara kommit lite flytningar vid ett av toabesöken.. Vet ju att ingen här kan svara på om graviditeten har fortsatt lr om det var ett misfall, men om nån med liknande erfarenheter ville dela med sig hur det gick för dem hade det kanske lätta mina nerver lite, för nu förstår jag faktiskt ingenting..

• Svar på tråden Ni som haft blödningar/ rosa flytningar i tidigt graviditet..
  • saaa

Jag hade färgade flytningar till och från i början av graviditeten. En dag kom det en blodblandad flytning. Klart att man blir orolig, men det är jättevanligt att ha blödningar/färgade flytningar tidigt i graviditeten. Hoppas att det går lika bra för dig som för mig. Är i vecka 36 idag. :)

• Heranell

Jag hade så till och från, speciellt efter att ha gjort "nummer 2" men kollade aldrig upp det. Hade väl en känsla av att allt var ok, och det var det.

• snartsnart

Jag har haft blödning under alla mina tre graviditeter. 2/3 ggr har det slutat med missfall, men nu tredje gången så är jag i fjärde månaden och det verkar som att allt går bra. Blödning säger med andra ord inte så mycket. Denna gång hade jag dessutom så pass mycket blödning att jag trodde att jag fått mens och därför blev lite förvånad när jag trots allt var gravid.

• N4L

Jag hade blödning i samband med sex i v 6 tror jag. Gjorde privat ultraljud i v 8. Allt gott
    Sen hade jag en liten blödning i 9.
    Är nu i v 16 och hade en blödning i fredags, blev att åka till teknikmagasinet och köpa angelsound och visst tickade hjärtat

Svar på tråden Ni som haft blödningar/ rosa flytningar i tidigt graviditet..