• mightymama

Att vänta en son

Jag fick just reda på att jag väntar en liten pojke! Skrattande 
    Känns så jävla nice!
    Jag har en flicka på 2 år sedan tidigare så det blir kanske en ny erfarenhet den här gången.

Har ni några erfarenheter av att få en son efter dotter/döttrar?

• Svar på tråden Att vänta en son
  • Caroliines

Positiva svar som vanligt på Familjeliv. F-n vad bittra ni är alltså! TS är överlycklig för hon precis fått reda på att hon väntar en son och vill dela den nyheten med hela världen samtidigt som hon ställer en simpel fråga. Så extremt ledsamt och trist att det är sån j-vla bitter stämning här inne. Gå ut i solen så kanske ni blir lite glada istället!

TS - STORT GRATTIS till pojken :) När har du bf?

• aysn

Grattis! Jag har en son och två döttrar och de enda praktiska skillnaderna är väl att jag tycker det är lättare att byta bajsblöja på en pojke (lättare att göra rent mellan benen, fast å andra sidan finns risken att bli påkissad), men svårare att klippa håret

Sedan har sonen (utan vår påverkan) blivit mer "pojkig" i sina interessen och verkar orientera sig lite mer efter min man än vad dottern gör.  

• mightymama

Tack Caroliines! Jag har BF runt den 11 oct.

När jag säger erfarenheter menar jag såklart sådana som att  det finns större risk att bli påkissad vid blöjbyte osv. Ska bli roligt och intressant att få uppleva att vara mamma till en pojke.
    Mitt första barn vägde 4,5 kilo, så jag hoppas att det inte blir en lika stor bebis denna gång och att allt ska gå bra.

Pray for me! Glad

• aysn

Det finns väl en risk att andra barnet blir lite större än första, men samtidigt brukar ju andra förlossningen bli väldigt mycket lättare. Om en så stor bebis redan banat vägen, går det säkert hur bra som helst

Jag tycker också det är jätteroligt att ha båda könen  Fick mitt tredje barn, min andra flicka, för ett par dagar sedan. Det känns lika stort varje gång!

• viseversa

Oj varför är jag bitter för att jag inte tycker det är någon större skillnad på att vänta en son eller dotter? DU verkar väldigt bitter dock. Btw så har jag både döttrar och son så vad jag skulle vara bitter för fattar jag inte.!

• Spartacus

hade aldrig tänkt tanken på att jag skulle kunna få en son med en dotter sedan tidigare, kändes som självklart att det blir "samma" nästa :-P idiotiskt! 

sen började ajg tänka, men hur blir DET då? trots att jag själv inte är särskilt könsfixerad överhuvudtaget, man hinner väl reflektera för mycket

och vet du va? ut kom ju JESPER, och ingen j***la pojke! det är skillnad det!  man tänkte inte på könet alls den gången heller... det var ju ens barn som kom och ingen annan!

grattis!      

• Olivia2006

Har inga erfarenheter av söner då jag själv har tre döttrar, men ville bara flika in med ett stort grattis till sonen!Solig

Mamma till tre sessor Olivia 060808, Natalie 071027 och Vera 100726 ,
  • mightymama

Mitt sjätte sinne sa att det var en pojke direkt efter jag fick reda på att jag var gravid.
    Vet inte varför...jag har absolut ingen preferens. 

Dom säger ju att bebisar kan vara större efter den första, och att pojkar kan väga mer än flickor., men det behöver ju inte stämma Obestämd

Tack för era gratulationer och stort grattis till alla er också Skrattande

• Vackrabarn
    mightymama skrev 2013-04-28 11:07:23 följande:
    Jag fick just reda på att jag väntar en liten pojke! Skrattande 
    Känns så jävla nice!
    Jag har en flicka på 2 år sedan tidigare så det blir kanske en ny erfarenhet den här gången.

Har ni några erfarenheter av att få en son efter dotter/döttrar?
    Ååååh, 

Missuppfatta mig inte nu. Jag har 2 vackra döttrar som jag håller kärt. Men min son var helt annorlunda med.. Han är min ende son då jag väntar en flicka till nu i juni-juli (sedan är det stopp)

Svårt att sätta ord på det, men det är annorlunda på någotvis... Du förstår bättre när du håller honom i din famn.

Kärleken till barnen är lika stor men absolut att man kan känna en skillnad på en son/en dotter =)  
    BF 1/8-2013 enligt Familjeliv. Prematurmorsa, räknar med barn i maj-juni2013
  • Msdiva

Grattis till sonen! :D
    Jag väntar också en son 29/9, har en son sen tidigare också men av någon konstig anledning hoppades jag lite på att de skulle bli en till pojke. Vet inte varför, men känns enklare på nå vis :P

• sagoslott

Grattis till pojken! Kul att någon utbrister glädje för en pojk, jag känner att det är så många som längtar efter en flicka jag kanske upplever det så för att jag har två pojkar och väntar ett barn till och alla tjafsar om en tjej...

Jag tycker att pojkar och flickor är lite olika, men det är ju barnen ändå, mina pojkar är varandras motsatser och jag älskar att de är det Stort grattis!

• HannaS83

Jag fick pojke först och sen tjej, och jag blev lite chockad första gången jag skulle byta blöja :) men vande mig efter ett tag :) koll bebisar tar ofta tillfället i akt att kissa mamma rakt i ansiktet vid blöjbyten så var beredd med nått att skydda dig med!!!

• sagoslott

Haha ja, det har båda grabbarna gjort men man lär sig att se när det är på gång... Det roligaste jag har sett är dock när min kompis böjde sig ner för att hämta blöjan hon tappat, så bajsade hennes lilla tjej på skötbordet och det sprutade ut över min kompis hår och rygg Man kan aldrig vara säker... Det slutade med att jag fick mysa med lilltjejen medan mamman tog en dusch...

• Florimell

Väntar också en son, i september :) har en dotter innan, så tankar om vad som är annorlunda, hur man kan älska ett barn till lika mycket som det underbara barn jag redan har kommer ibland över en.

• MrsEnglund

Jag har en gosse på tre år och är gravid igen. Klart kul att få en tjej eftersom man redan har en gosse, men en till gosse är självklart lika välkommen!

Det enda jag önskar är att nästa barn blir lika underbart och har samma temperament som sonen som vi såklart avgudar =)

• MrsEnglund

Förresten, min syster har en dotter som är storasyster och en son efter det.

Två väldigt olika personligheter!

Enda jag kan säga som så, är att släkten är lite gammalmodig (från Libanon) och de har alltid betydligt större fester för sonens födelsedag och dop som det var med dottern. Jag tycker ju sånt är sjukt eftersom båda barnen är såklart (för mig) lika mycket värda. Men alla tycker inte så...
    Min syster vägrade iallafall ta hål i dotterns öron, vilket jag är glad för. Det kan väl hon få göra sen när hon själv vill det i så fall.

Grattis igen!

• moneypenny

Jag väntar också en liten kille... Så himla mysigt! Namnet var klart redan innan han var i magen. Kunde inte vart lyckligare!

• TrueMeaning

Är gravid i vecka 20 och fick veta på RUL att vi väntar en son :)
    Både jag och sambon är överlyckliga!! Även fast magkänslan på mig sa flicka så blev jag jätteglad när vi fick se könet :)
    I oktober tittar lille Rasmus eller Albin ut

Svar på tråden Att vänta en son