• jagälskarallaminabarn

Brännande känsla mot huden av bara t-shirt, någon som har något råd?

Hejsan!

Igår kom känslan av brännande och svidande på vänstra sidan mellan axeln och halsen. Det räcker med kontakt med t-shirt för att det ska utlösas och även beröring från händer ger samma känsla. När det är varmt blir det värre. Har läst om något som heter allodyni och tycker att detta verkar stämma in på det men tänkte höra om någon här vet någonting om detta/är drabbad av det? I så fall är det nervsmärta, något jag haft innan i händerna och som läkaren på vårdcentralen säger är svårbehandlat, då hon inte vill skriva ut morfinpreparat om det absolut inte är nödvändigt. Problemet är att ska jag gå med detta kommer det göra mig tokig då jag inte vill ha något alls som rör vid det stället.

Vore väldigt tacksam för alla råd och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-29 15:41
    Kan berätta att jag varit till vc idag och fått diagnosen bältros. Har ni sådana här besvär så tveka inte att söka hjälp snabbt för det finns en medicin man kan få om det inte gått längre än 72 h.

• Svar på tråden Brännande känsla mot huden av bara t-shirt, någon som har något råd?
  • Samma symtom

Hej,

Jag har fått exakt samma sak här sedan 2 dagar tillbaka. Känns som att man legat i solen och pressat några timmar för mycket. För mig började det mellan skulderbladen på ryggen men har nu även börjat komma mer och mer på bröstkorgen.

Det syns ingenting på kroppen men det gör för jäkla ont vid beröring.    

• jagälskarallaminabarn
    Samma symtom skrev 2013-04-29 09:14:34 följande:
    Hej,

Jag har fått exakt samma sak här sedan 2 dagar tillbaka. Känns som att man legat i solen och pressat några timmar för mycket. För mig började det mellan skulderbladen på ryggen men har nu även börjat komma mer och mer på bröstkorgen.

Det syns ingenting på kroppen men det gör för jäkla ont vid beröring.    
    Hejsan!

Har inboxat dig. Krya på dig!
Svar på tråden Brännande känsla mot huden av bara t-shirt, någon som har något råd?