• Anonym (TS)

Min mamma mobbar mig!

Jag är 22 år och bor hemma med min mamma. Vi har haft så mycket problem under hela min barndom. Eller är det jag som inbillar mig?

t ex

- Socialen blandade sig i när jag var 6 år, och fick gå på flertal möten med dem och få åka runt med dem till olika städer. (Mamma säger än idag att det var pga för jag hade svårt och fokusera i skolan och svårigheter att förstå, MEN jag har hört att det var pga för hon hämtade mig aldrig från skolan och att hon sa att min låtsas pappa tog mig på fel ställen så han fick ej hämta mig mer, men han KOM endå och hämtade mig) Har ingen aning hur allting låg till.

- Jag fick aldrig kärlek, t ex när jag skadade mig så visade hon inte att hon brydde sig utan ''sluta nu, sluta gråta för fan''. 

- Jag stal pengar från hennes vänninas lägenhet, (var cirka 11-12 år) från hennes handväska när jag var själv i hennes vardagsrum. (Min mormor tycker att det var rop på hjälp från min sida och att jag sökte uppmärksamhet vilket jag aldrig fick)

- Umgicks med fel personer när jag var ca 15-16, tog droger, umgicks med kriminella, började sno och skadegörelse. (Fick mer kärlek därifrån än vad jag fick utav min mamma)

- Hon anklagar mig för förstört hennes liv pga min kriminella livsval då jag var ung. Jag gjorde saker för JAG mådde dåligt hemma och flydde från mina problem. Alla mina kuratorer i skolorna ville ringa till SOC direkt men jag var rädd. 

- Blev otroligt deprimerad och började skära mig en viss period.

- Hon anklagar mig för allt. Allt är mitt fel. 

- För 2-3 års sedan så skulle jag med ett tåg till en annan stad där min bästa vän bor och skulle sova över där. Och min mamma började babla o babla så sa jag snällt att jag måste verkligen gå för tåget går snart, då skrek hon ''Är kukar allt du tänker på? Åka dit och knulla runt, din lilla besatta kukälskare''.  Ps, jag har enbart haft långa förhållander.

- Än idag så nervärderar hon mig. Förrigår blev hon lagom packad (hon super ofta) och började bråka med mig om ALLT. Att jag är så besatt av min kille och lyder honom, och vill göra saker med honom (sa till henne dagen innan att jag ska ner till Malmö med honom för hämta hans släktningar, sen skulle vi ha en stor grillfest vilket jag hade jättekul på. )  

- Hon kallar mig ibland för psykisk sjuk och dum i huvudet.

MEN hon är snäll ibland. Köper något till mig, gör mycket mat el nåt. Så hon är som svart och vit.

Är det jag som inbillar mig eller är hon som hon är? 

• Svar på tråden Min mamma mobbar mig!
  • Anonym (blomma)

Låter som din mamma behöver mer hjälp än bara spriten...

• Anonym (Usch)

Stackare. Påminner om min mamma som jag tror lider av en viss psykisk störig (något hon såklart vägrar inse). Akta dig noga för att gå på att något av detta är ditt fel! Tro aldrig, aldrig det, du var ett barn. Ho har egna problem, förmodligen står hon inte ut med sig själv och skyller därför allt på dig.

kram på dig.

• SIN74

Det låter som om det är tvärtom. Det som din mamma säger att du är gäller i själva verket henne.
    Se till att du får bra stöd att bearbeta din tuffa uppväxt så du får det liv du förtjänar, ett toppenliv alltså!
    Kram!!

• Anonym (likt!)

det låter väldigt likt min mamma förutom att hon inte dricker alkohol.. jag kommer ihåg hur jobbigt det var att bo med henne. när hon väl hade sina arga stunder vilket kunde komma när som helst då hon var o är sjukskriven för depression, så fick man massa skit om hur kass man är, inte har någon empati o massa annat. Det enda jag gjort var att alltid bara försöka vara tyst o inte göra henne mer arg. Men det kunde hon bli ändå pga att hon kanske tyckte det var falskt eller jag vet inte (svårt att bedömma). När jag blev äldre försökte jag att ibland säga hur det känns när hon säger sådant eller så sa jag liksom "hennes brister" , då var jag la 16-17 år. men det slog ALLTID fel och gjorde henne bara förbannad och så fick jag skit igen.

Och sen när jag fick kille så var det också massa såna fula kommentarer att "du e så kåt o du vill bara knulla" :S o varje gång jag tog hans sida före hennes så blev hon.ett offer som de e synd om att jag bara svansar.efter o.försvarar honom o alltid tar hans sida. massa skit helt enkelt.

nu e jag 23 o bor ej hemma o har man o barn... känner att det e mkt bättre att bo borta då man inte har den där ständiga kontakten o så råkar man inte ut för hennes utbrott lika ofta.

jag älskr henne o vi har bra relation. hon e väldigt bra o snäll. det e bara det att man vill helst inte va med när hon blir arg. har dock lärt mig att handska de bättre genom att bara hålla med o liksom.va på hennes sida.......

• Sadgirl04

Hej jag vill inte säga vad jag heter men har någon några tips till mig min mamma är galen tycker jag hon säger att jag umgås med fel personer och jag blir tvingad att sluta vara med dem och ibland så skyller hon på att jag till exempel har tagit sönder något fast det kan vara någon helt annan och då skriker hon på mig och jag går in i mitt rum och sätter mig och gråter och jag vågar inte säga till någon för då kommer hon bara bli ännu argare och skrika på mig

• Evelina98edin

Hej!

Ville säga att jag har nästan EXAKT samma situation som du, har du fortfarande samma problem? Jag skulle gärna prata lite (privata meddelanden) och kan berätta vas jag fått för hjälp.

Svar på tråden Min mamma mobbar mig!