• Anonym (pengar att vänta)

har jag som icke kommunalansluten vikarie rätt till den lönehöjningen som kom?

Hej!
    Jag är timvik. inom barnomsorgen (är barnskötare) dock inte ansluten till kommunal utan jag är med i lärarförbundet då jag är studerande till lärare.  kommer jag få del av den lönehöjningen som förhandlats upp ändå? 

• Svar på tråden har jag som icke kommunalansluten vikarie rätt till den lönehöjningen som kom?
  • Trolle40

Jag vet faktiskt inte men det är ju månadslöner som höjs så går du på timmar så är det nog inte så

• NyttNamn

Timlönerna brukar räknas upp vid lönehöjning ja... Sen om det är helt motsvarande höjningarna för anställda med månadslön låter jag vara osagt.. Men en viss höjning lär du ju få iaf..

Äsch! /NN
    NyttNamn skrev 2013-04-28 18:12:44 följande:
    Timlönerna brukar räknas upp vid lönehöjning ja... Sen om det är helt motsvarande höjningarna för anställda med månadslön låter jag vara osagt.. Men en viss höjning lär du ju få iaf..
    jag får la hoppas att det är en del ändå. Dock "synd" att jag väljer att plugga vidare, lär inte skilja många kronor när jag är kalr i månadslön. 
  • Anonym (Bia)

Det beror på hur din arbetsplats ser på det att du är oorganiserad. En del arbetsplatser låter även de oorganiserade rida på fack-vågen och få samma höjning. Fråga på din arbetsplats hur de gör där.

• Anonym (Undrande)

Hur fungerar det med ob inom vården förresten? Är det nationella eller kommunala summor?

• Anonym (Bia)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-04-28 22:54:55 följande:
    Hur fungerar det med ob inom vården förresten? Är det nationella eller kommunala summor?

Det beror ju på om arbetsplatsen är kollektivansluten eller inte.
    Anonym (Bia) skrev 2013-04-28 19:55:16 följande:
    Det beror på hur din arbetsplats ser på det att du är oorganiserad. En del arbetsplatser låter även de oorganiserade rida på fack-vågen och få samma höjning. Fråga på din arbetsplats hur de gör där.