Henriksdals stolar (Ikea)
Hej
Ni som har dessa stolar, har ni dem i köket eller i matrum? Ni som har dem i köket, om det är några, blir det inte väldans flottigt på tyget?
Hej
Ni som har dessa stolar, har ni dem i köket eller i matrum? Ni som har dem i köket, om det är några, blir det inte väldans flottigt på tyget?
Vet inte vad mina ikeastolar heter men jag har klätt om dem med textilvaxduk vilket jag verkligen rekommenderar om man har barn.
Vi har dem i matrummet (som ligger i direkt anslutning till köket) men de håller sig fint tycker jag. Dels kan de ju tvättas och sen har vi valt ett lite melerat tyg som döljer fläckar till viss del.
Ok tack. Ja jag tänkte att man skulle klä om dem kanske, men de behöver stå i köket. Tror jag, kom jag på, vi har plats i vardagsrummet, kanske kan ett litet bord och annat stå i köket istället.. Hmm, tål att tänkas på..
Våra står i köket, kan man väl säga. Det är en ganska öppen planlösning med en halvvägg mellan köksdelen och matplatsdelen, på ena sidan av halvväggen är spisen/fläkt och på andra sidan står bord och stolar.
Halvväggen är cirka 25 högre än hällen.
Inga problem än så länge, vi har haft våra i ganska precis två år. Vi har en klädsel som inte finns längre, den är lite ribbad, åt manchesterhållet, mörkblå. Kan inte känna att det skulle vara något flottigt på dem.
I sämsta fall får vi väl byta ut klädseln på dem, klädseln har ju överkomligt pris.