Jag börjar nu närma mig -20kg sen nyår, och hade då som mål att gå ner ca 1 kg/v. Har funkat riktigt bra och då har jag fokuserat mycket på träning, inte supermycket på kosten, även om det egentligen är det viktigaste för att gå ner i vikt.
Jag skaffade mig ett gymkort och började tassa mig dit 5 dagar/v på kvällarna när det var folktomt, för då kunde jag ta det i min takt och inte känna mig pressad av andra. Körde, eller kör får man väl kanske säga, mycket kondition vart pass och sen styrka 3 av dagarna, plus några basövningar var gång. Typ utfall, några knäövningar och ryggövningar.
Tyckte det var superkul, jobbigt givetvis, men ändå superkul från början för man märkte snabbt att man förbättrades både konditionsmässigt och styrkemässigt. Sen blev det per automatik att jag började äta bättre när jag började träna, och det var nog mycket tack vare att jag valde att träna på kvällen. För då vill man inte äta godis el. liknande innan träning, för då blir man illamående när man är på gymmet, och efteråt vill man ju inte ha tränat förgäves. Då ska jag säga att min stora last var att småäta på kvällarna, och då gärna godis av något slag. annars har jag som sagt inte ändrat kosten något avsevärt, då jag ändå unnat mig fikor och liknande.
På kroppen såg jag skillnad när jag tappat kanske 5-7 kg. och då tappade jag kanske 2 kg/v de första 2 veckorna, mycket vätska och så gissar jag på. Jag tyckte faktiskt det var de första kilona som var roligast, för det var då den största skillnaden var. Nu, de senaste kilona syns inte på samma sätt, jag behåller kroppsformen fast i mindre skala liksom. Inte lika många som kommenterar att jag gått ner i vikt :P Men det var viktigt med motivation just i början också så det var bara bra!
Nu ska jag ner ca 5 kilo till innan sommaren, och ca 10 innan sommaren är slut hade jag tänkt. men det känns ganska lite i jämförelse med 30 kilo som man sa i början :)
Lycka till, detta fixar du!