• Anonym (hals)

vad är det i min hals?

Hej! Det har hänt mig en konstig sak.. Har kontaktat min vc som sa att det "bara" är ett virus, att jag skulle ta antiinflammatoriska tabletter och strepsil?? (stavas) mot halsen.
    Det började kännas konstigt i min hals för någon dag sen, känns som det sitter något precis i svalget, kollar man med lampa så ser man små bubblor, eller typ svullna små bubblor, vissa har en liten vit prick i mitten och rött runt om och svullet, Gör inte alls ont att svälja eller så. Bara vääldigt obehagligt och ibland känns det som det sväller. Så halsfluss är det nog inte, då jag varken har feber eller gör ont när jag sväljer. Någon som vet vad detta kan vara? Ser ut som små utslag, runda som putar utåt.. Både längst bak i väggen man ser om man lyser in i munnen, och på sidorna i svalget.. Känns så konstigt! Precis som det sitter ett hårstrå eller något..
    Någon som vet?

• Svar på tråden vad är det i min hals?
  • Gotlänning

Utan läkarexamen så kan jag säga... halsfluss.

Inte säkert man får hög feber eller ont i halsen av det. 

If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Fru Mamma

Och jag kör stenhårt på Gotlännings linje. Och sen lägger jag till: Gå till vc och be dom kolla...

• Sthlm27

Halsfluss/ streptokocker.Jag har varit ett hals-barn och haft halsfluss med utslag, utan utslag, med eller utan feber. Penicillin ges bara om halsen är "ful" eller om allmäntillståndet är illa

• Fru Mamma

Medicin ges även om det finns bakterier i halsen, därför är det bra att pallra sig iväg till vc för att kolla upp det.

Svar på tråden vad är det i min hals?