Hjälp, är helt övertygad om att bebisen i magen har DS!
Jag har gjort flera UL och vet att bebis är "frisk" men lite liten (fortfarande normal enl läkare). Efter senaste UL läste jag mig fördärvad om tillväxthämning, och kom på så sätt in på Down Syndrom (och andra kromosomfel). Nu är jag helt säker på att bebisen i magen har det. Det har slagit käpprätt slint i huvudet på mig. Jag sover inte, och sover jag så drömmer jag om DS.
Fö så finns det inga misstankar, mer än min magkänsla. Jag är bara 25 år, så har inte gjort KUB. Tanken på DS har egentligen inte ens slagit mig förrän jag läste om det förra veckan. Och som sagt så har jag ingen rationell anledning att egentligen tro att bebis har DS, man har inte sett något avvikande på något av ultraljuden. Sedan vet jag ju att kromosomavvikelser sällan syns på UL, och därför är det knappast lugnande.
Jag har fått sådana här "flippar" ang andra saker under graviditeten, jag snöar helt in på något, sätter egna diagnoser och sedan är jag helt knäckt. Jag vet sedan långt tidigare att jag inte tål hormoner, jag kan bli fullkomligt paranoid, och det är vad jag känner mig.
Jag mår uruselt just nu. Hur ska jag tänka? Skulle någon kunna verbalt örfila mig till bättre vett?!